Reklama

NASI PARTNERZY

Reklama

Kia Venga 1.4 - 90 KM

Kia Venga testKia Venga na polskim rynku zadebiutowała w 2010 roku i już na dobre się tu zadomowiła. To kolejne auto koreańskiego producenta, które zostało zaprojektowane z myślą o europejskim rynku i tutaj też jest produkowane.

 

Hybrydowe Vengi w Poznaniu

Green Hybrid CupPodczas czwartej rundy Kia Lotos Race w Poznaniu, ścigali się również zawodnicy włoskiego pucharu wyścigowego Green Hybrid Cup. W specjalnie przygotowanych, gazowo-elektrycznych autach Kia Venga, zasiadło 15 kierowców.

 

Puchar jest organizowany przez producenta instalacji gazowych firmę BRC oraz Kia Motors Italia. Seria z półwyspu Apenińskiego po raz pierwszy zawitała do naszego kraju. Puchar organizowany jest już trzeci sezon i planowany jest z tym samym modelem samochodu jeszcze na rok 2014.

Liderem tabeli punktowej GHC jest Alessandra Brena, która startowała autem VIP-owskim w obu biegach czwartej rundy Mistrzostw Polski Kia Picanto. Był to zatem dla niej bardzo pracowity weekend.

Hybrydowe Vengi w Poznaniu
O ile w stawce doświadczonych i znających Picanto kierowców Kia Lotos Race nie odniosła spektakularnego sukcesu, zajmując odpowiednio 21 i 15 miejsce, to w Vengach poszło jej zdecydowanie lepiej. Najpierw wygrała sobotni wyścig Green Hybrid Cup, a w niedzielę, przesiadając się wprost z Picanto i startując z 8 miejsca dotarła do mety trzecia.

Dzięki temu na dwie rundy przed końcem włoskiej rywalizacji umocniła się na pozycji lidera cyklu. Zawodnicy startujący w tym pucharze rywalizują o główną nagrodę jaką jest Kia Picanto.

Uczestnicy Green Hybrid Cup w tym sezonie ścigają przede wszystkim na włoskich torach (Misano, Franciacorta, Mugello, Vallelunga i Varano), ale raz startowali w Niemczech na Nurburgringu i raz odwiedzili tor Poznań. W stawce 15 zawodników są debiutanci, lecz stałym uczestnikiem cyklu jest też jego nestor i gwiazda – Arturo Merzario.

Hybrydowe Vengi w Poznaniu
Samochody biorące udział w Green Hybrid Cup przygotowane są w całości przez organizatorów cyklu. Z seryjnych Veng pozostaje w nich w zasadzie karoseria i czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik o pojemności 1,6 l. Pozostałe elementy zostają poddane modyfikacjom, niezbędnym dla tego pucharu.

Po pierwsze przebudowaniu podlega jednostka napędowa, którą wyposażono w instalację gazową firmy BRC, oraz nowa jednostkę sterującą i sportowy kolektor. Silnik w takiej konfiguracji rozwija moc 130 KM. Współpracuje z nim 6-biegowa, sekwencyjna przekładnia Quaife.

W karoserii zostaje zabudowany 48 l zbiornik na gaz płynny LPG. Wymieniona jest oryginalna instalacja elektryczna.

Hybrydowe Vengi w Poznaniu

Przebudowana zostaje całkowicie tylna oś samochodu, a to z powodu zainstalowania dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 25 KM napędzających tylne koła. Silniki elektryczne zasilane są za pośrednictwem układu odzyskiwania energii KERS. Dodatkową moc kierowcy mogą wykorzystać w limitowanym czasie podczas każdego okrążenia wyścigu.

Modyfikacje obejmują także nadwozie samochodu (m.in. pakiet aerodynamiczny, poliwęglanowe szyby, wyposażenie sportowe, karbonowa deska rozdzielcza) oraz zawieszenie (regulowane Bilstein) i układ hamulcowy (AP Racing z sześciotłoczkowymi zaciskami i tarczami wentylowanymi o średnicy 332 z przodu i 320 mm z tyłu). Tak przygotowane Kia Venga wyposażane są w 17” obręcze ze stopów lekkich i drogowe opony Yokohama. Minimalna masa samochodu określona jest na 1135 kg.

Green Hybrid Cup w Poznaniu

Pucharu Green Hybrid Cup funkcjonuje na zasadzie użyczenia kierowcy samochodu do startu. Pełen sezon w hybrydowej Vendze to koszt 20 000 euro. W tej cenie zawodnicy otrzymują sesje testową przed sezonem i miejsce w aucie na wszystkie wyścigi. Samochody są obsługiwane wyłącznie przez serwis organizatora i transportowane przez niego na wszystkie rundy. Przed każdą z nich przeprowadzane jest losowanie samochodów, a następnie mechanicy montują odpowiedni fotel do wylosowanego przez zawodnika auta. Po stronie kierowców jest też naturalnie pokrycie kosztów ewentualnych napraw uszkodzeń, jakie mogą powstać podczas wyścigu.

Fanklub Kia to serwis prowadzony przez entuzjastów niezależny od Kia Motors Polska. Na naszych stronach publikujemy najnowsze informacje, opisy poszczególnych modeli, testy oraz ciekawostki dotyczące samochodów marki Kia. Umieszczone na stronie znaki towarowe użyte są wyłącznie w celach informacyjnych i stanowią własność ich producentów.

Piątka wrocławskich studentów 2 lata temu pomimo braku pieniędzy postanowiła spełnić swoje marzenia – kupili starego busa za 2000 zł, pomalowali go w kolorowe barwy i wyruszyli w nieznane – w kierunku Portugalii.