Reklama

NASI PARTNERZY

Reklama

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Kia w rekordowo krótkim czasie dogoniła europejskich konkurentów. Nowy cee’d oferuje przestronną karoserię, cichy i mocny silnik wysokoprężny oraz mnóstwo nowych systemów wspierających kierowcę, a mimo to jego cena pozostaje konkurencyjna.

 

Globalne wyniki sprzedaży Kia

Kia opublikowała globalne wyniki sprzedaży. W lutym sprzedano łącznie 205876 samochodów, co w stosunku do sprzedaży w zeszłym roku oznacza wzrost o 21%.

Największy wzrost sprzedaży zanotowano w Chinach 41,8% (38007 sprzedanych sztuk), 35,5% w Ameryce Północnej (49682 sprzedanych egzemplarzy), 30,6% w Europie (387003 sztuk) i 2,5% wzrost sprzedaży na krajowym rynku w Korei (40012 sprzedanych sztuk).

 Narastająco za pierwsze dwa miesiące 2012 roku światowa sprzedaż Kia wzrosła o 12% rok do roku osiągając wynik sprzedaży na poziomie 391160 sztuk. Najwyższe wyniki sprzedaży odnotowano w Ameryce Północnej i Europie odpowiednio 88973 i 74555 sprzedanych samochodów co daje wzrost o 31,8%.

W lutym najlepiej sprzedającym się modelem była Kia Rio (poza polską oznaczana również jako K2) ze sprzedażą 37146 sztuk. Drugim najczęściej kupowanym modelem był model Cerato/Forte ( jest to nieoferowana w Polsce wersja sedan modelu Cee’d) 26615 sprzedanych sztuk. Na kolejnych miejscach znalazły się Kia Sportage 25011 sztuk, Kia Optima 18444 oraz Kia Sorento 15947 sprzedanych egzemplarzy.

Fanklub Kia to serwis prowadzony przez entuzjastów niezależny od Kia Motors Polska. Na naszych stronach publikujemy najnowsze informacje, opisy poszczególnych modeli, testy oraz ciekawostki dotyczące samochodów marki Kia. Umieszczone na stronie znaki towarowe użyte są wyłącznie w celach informacyjnych i stanowią własność ich producentów.

Co Wam przychodzi na myśl gdy słyszycie o reklamach Super Bowl? Rock n’ roll? Super modelki, czy szybkie samochody? Jeśli widzieliście niedzielne rozgrywki to przekonaliście się, że w reklamie Kia Optima jest własnie to wszystko.