Reklama

NASI PARTNERZY

Reklama

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Kia w rekordowo krótkim czasie dogoniła europejskich konkurentów. Nowy cee’d oferuje przestronną karoserię, cichy i mocny silnik wysokoprężny oraz mnóstwo nowych systemów wspierających kierowcę, a mimo to jego cena pozostaje konkurencyjna.

 

Kia Rio kiedyś i dziś – historia modelu.

Dziś sięgamy do początków istnienia modelu Rio. Przedstawimy ewolucję konstrukcyjną jaką przeszedł ten model i drogę od przeciętnego samochodu do najlepiej sprzedającego się modelu w klasie małych samochodów a także zdobywcy wielu prestiżowych wyróżnień za design.

Kia Pride

1987 (Pride)

Korzenie Rio sięgają do wcześniejszego modelu, który był znany jako Kia Pride.  Ten mały hatchback był oferowany w Korei w latach 1987-1997 i był wspólnym projektem Kia, Forda i Mazdy. W USA był sprzedawany jako Ford Festiva.

Kia Avella

1994 (Avella)

W 1994 roku Pride został zastąpiony modelem, który był sprzedawany na rodzimym koreańskim rynku jako Kia Apella, a w USA był oferowany jako Ford Aspire. Wszystkie modele były wyposażone w 13 calowe koła, 4-głosnikowy system stereo, ogrzewaną tylną szybę, system ABS oraz poduszkę powietrzną kierowcy. Był to także pierwszy samochód w swojej klasie sprzedawany w Korei Południowej, który był wyposażony w podwójne poduszki powietrzne oraz system ABS.

Kia Rio 1999 

1999 (Rio)

Sprzedaż modelu  Avella została zakończona w 1999 roku. Oba modele, włączając w to model Pride (pierwsza generacja Forda Festiva), zostały zastąpione modelem Kia Rio (pod nazwą Pride model ten jest nadal dostępny w Korei). Od tego czasu Rio było dostępne jako hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Do napędu wykorzystywano 1.5-litrowy silnik benzynowy DOHC o mocy 96KM oraz benzynowy silnik 1.4-litra w latach 2001-2002.

 Kia Rio 2002

2002

W 2002 roku Rio przeszło niewielki facelifting. Zostało przeprojektowane wnętrze, wzmocniono hamulce a także zaszły małe zmiany w silniku i zawieszeniu.

Kia Rio 2006 

2006

W  2006 roku szefem działu projektowego został Peter Schreyer, który wcześniej pracował dla Audi. Od tego czasu zaszły wręcz rewolucyjne zmiany w designie samochodów Kia. Model Rio został wyposażony 1.6-litrowy w silnik  o mocy 110KM.

 Kia Rio 2010

2010

W 2010 roku Rio otrzymał charakterystyczną osłonę chłodnicy w kształcie tiger nose. Element ten jest teraz znakiem rozpoznawczym marki i jest stosowany we wszystkich nowych modelach Kia.

 Kia rio 2011

2011 – obecnie

Przez 25 lat od powstania pierwszego przodka Kia Rio, nastąpiło wiele zmian w designie, poprawie bezpieczeństwa, funkcjonalności a także oszczędności paliwa. Więcej o obecnym modelu możecie się dowiedzieć na naszej podstronie poświęconej modelowi Kia Rio, a także możecie zobaczyć nasz test Kia Rio 1.2 85KM.  

Jakie są Wasze opinie o zmianach modelu Rio na przestrzeni lat? Zachęcamy do dyskusji na forum Kia.

żródło: kia-buzz.com

Fanklub Kia to serwis prowadzony przez entuzjastów niezależny od Kia Motors Polska. Na naszych stronach publikujemy najnowsze informacje, opisy poszczególnych modeli, testy oraz ciekawostki dotyczące samochodów marki Kia. Umieszczone na stronie znaki towarowe użyte są wyłącznie w celach informacyjnych i stanowią własność ich producentów.

W piątek prezentowaliśmy szkice nowego sedana Kia Cerato, a już dziś Kia ujawniła pierwsze zamaskowane zdjęcia tego modelu.