- Błąd
Projekt Kia z myślą o ‘zielonej’ przyszłości
- poniedziałek, 20 lutego 2012
Kia Motors Europe rozpoczęła sponsorowanie charytatywne programu zasiewów ochronnych dla rolnictwa w południowym regionie afrykańskiej Republiki Mali. Założeniem projektu pod nazwą „Kia − Planting For A Better Life” (‘Kia − lepsze życie dzięki sadzeniu roślin’) jest zasadzenie w ciągu najbliższych trzech lat około sześciu milionów krzakowatych roślin rodzaju Jatropha (jatrofa) aby poprzez pomoc w zwiększeniu plonów i dochodów lokalnych rodzin rolniczych stworzyć im perspektywę jaśniejszej przyszłości.
To wspierane przez 14 europejskich oddziałów krajowych Kia* przedsięwzięcie przewiduje „dotację” w postaci sześciu sadzonek jatrofy za każdy samochód marki Kia sprzedany na każdym z określonych tą listą rynków Europy − na łączną wartość ok. 500.000 € rocznie.
Jako integralny element ‘Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej’ Kia projekt ten będzie realizowany przez holenderską organizację humanitarną „Trees For All” (‘Drzewa Wszędzie’), która posiada bogate doświadczenia w dziedzinie programów plantacji jatrofy a współpracę z Kia Netherlands i Kia Sweden w Mali rozpoczęła już w roku 2007. Efektem tej działalności jest zasadzenie 2,3 miliona drzew i założenie 51 Szkół Polowych Jatrofy, dzięki którym ponad 5000 rolników malijskich otrzymało szansę poznania pożytków z plantowania specjalnych krzaków i drzew by osiągać lepsze plony podstawowych roślin żywieniowych, m.in. kukurydzy, sorgo i orzeszków ziemnych.
„Dla rolników, ich rodzin oraz lokalnych społeczności w Mali ten wielostronny projekt zwiastuje szybkie i rzeczywiste korzyści przez wiele kolejnych lat” − powiedział Paul Philpott, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe.
Krzak jatrofy (mogący osiągać wysokość niewielkiego drzewa) jest wytrzymałą na brak wody i szkodniki rośliną wieloletnią (byliną) o kilku istotnych zaletach. Jest niesmaczna i trująca dla dzikich zwierząt, a więc może tworzyć niemal idealny „żywopłot” otaczający uprawy żywnościowe. Zapobiega także erozji gleby oraz − począwszy od piątego roku wegetacji, rodzi nawet 3,5 kilograma owoców nasiennych z ara bieżącej uprawy, z których można wyprodukować 0,5 litra paliwa bio-diesel i tym sposobem zwiększyć dochód gospodarstwa rolnego.
10 najważniejszych punktów projektu „Kia − Planting For A Better Life”
1. Trzyletni okres sponsoringu dla charytatywnego programu zasiewów ochronnych dla rolnictwa 2. Dotacja marki Kia w postaci sześciu sadzonek jatrofy za każdy samochód marki Kia sprzedany w Zachodniej Europie 3. Wartość dotacji Kia wynosić będzie ok. 500.000 € rocznie 4. Liczba zasadzonych krzewów jatrofy wyniesie około 2 milionów rocznie 5. Krzak jatrofy jest wytrzymałą na brak wody i szkodniki rośliną wieloletnią (byliną) 6. Jatrofa tworzy rodzaj „żywopłotu” chroniącego uprawy żywnościowe i zapobiegającego erozji gleby 7. Osłona krzaków jatrofy pozwala podnieść plony oraz poprawić warunki upraw rolniczych 8. Jatrofa rodzi „owoce nasienne‟, z których można produkować paliwo „bio-diesel” 9. Projekt “Kia − Planting For A Better Life” jest sposobem na zwiększenie dochodów lokalnych rodzin rolniczych 10. Dzięki projektowi „Kia − Planting For A Better Life” lokalne społeczności w Mali mogą liczyć na szybkie, rzeczywiste i wieloletnie korzyści.
„Wcześniejsze projekty, finansowane przez dwa tylko europejskie oddziały Kia przyniosły konkretne efekty dla rolników i lokalnych społeczności w Mali, pokazując co można by osiągnąć przy większych środkach i nakładach. Dzisiaj, dzięki deklaracji wsparcia od innych kluczowych rynków Kia w Europie możemy mówić o znacznie większym rozmachu i zasięgu tej akcji.” − dodał Paul Philpott.
Począwszy od 5 marca 2012 program „Kia − Planting For A Better Life” emitowany będzie w ramach serii „Responsible Business” (‘Biznes odpowiedzialny społecznie’) telewizji CNBC dostępnej w 355 milionach gospodarstw domowych na obszarze USA, Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz regionu Azji-Pacyfiku.
Seria audycji CNBC „Responsible Business” powstaje we współpracy z programem UNEP (United Nations Environment Programme) dedykowanym korporacjom skali globalnej, które wdrażają zasady projektów Global Compact ONZ, koncentrujących się na poszukiwaniu rozwiązań najważniejszych problemów współczesnej cywilizacji.
*) Są to oddziały mające siedziby w Polsce , Austrii, Belgii, Republice Czech, Francji, Niemczech, na Węgrzech, w Irlandii, Włoszech, Holandii, Słowacji, Hiszpanii, Szwecji oraz Wielkiej Brytanii.
« poprzednia | następna » |
---|
Test: Kia Venga 1.4 - 90 KM
Na polskim rynku Venga zadebiutowała w 2010 roku i już na dobre się tu zadomowiła. O popularności บาคาร่า tego modelu świadczą wyniki sprzedaży Kia, które ostatnio publikowaliśmy. Zaraz po modelu Sportage jest to najchętniej kupowany model tego producenta.
Więcej … Test: Kia Venga 1.4 - 90 KMGOŚCIMY
Naszą witrynę przegląda teraz 2 gościKia Rio kiedyś i dziś – historia modelu.
Dziś sięgamy do początków istnienia modelu Rio. Przedstawimy ewolucję konstrukcyjną jaką przeszedł ten model i drogę od przeciętnego samochodu do najlepiej sprzedającego się modelu w klasie małych samochodów a także zdobywcy wielu prestiżowych wyróżnień za design.
Więcej … Kia Rio kiedyś i dziś – historia modelu.