Reklama

NASI PARTNERZY

Reklama

Kia Venga 1.4 - 90 KM

Kia Venga testKia Venga na polskim rynku zadebiutowała w 2010 roku i już na dobre się tu zadomowiła. To kolejne auto koreańskiego producenta, które zostało zaprojektowane z myślą o europejskim rynku i tutaj też jest produkowane.

 

Rozpoczęcie produkcji Kia pro_cee’d w fabryce Żylina na Słowacji

pro_cee’d15 lutego Kia Motors Slovakia uruchomiła seryjną produkcję trzydrzwiowego modelu pro_cee’d. Nowy model, który wkrótce pojawi się w polskich salonach, oficjalnie zadebiutował we wrześniu 2012 na Salonie samochodowym w Paryżu.

Pro_cee’d to całkowicie nowa konstrukcja trzydrzwiowego hatchbacka. Oferowany w trzech poziomach wyposażenia pro_cee’d skierowany jest do „młodych duchem” klientów w całej Europie. Stylizacja nowego modelu emanuje emocjami i energią, wnosząc powiew designerskiej przygody do popularnej rodziny Kia cee’d.

Począwszy od roku 2007 fabrykę Kia w Żylinie opuściło już ponad 76.000 egzemplarzy pro_cee’da i fakt ten zwiastuje znaczny popyt na nowy model w roku 2013.

produkcja pro_ceed

„Kia cee’d wyznaczyła początek nowej ery dla marki Kia w Europie i stała się kluczowym produktem naszego zakładu w Żylinie. Uruchomiona właśnie produkcja wersji trzydrzwiowej to kolejny kamień milowy nie tylko dla korporacji Kia ale i naszej słowackiej fabryki. Jesteśmy przekonani, iż także dzięki nowemu modelowi, nasz plan produkcji 290.000 samochodów w bieżącym roku zostanie w pełni zrealizowany.” − powiedział Eek-Hee Lee, prezes zarządu i dyrektor generalny (CEO) Kia Motors Slovakia.
Kia pro_cee’d drugiej generacji otrzymała dwa silniki benzynowe (1.4 MPI i 1.6 GDI) oraz dwa wysokoprężne (1.4 WGT i 1.6 VGT) o mocy od 90 do 135 KM.

Choć długość całkowita (4310 mm), szerokość (1780 mm) i rozstaw osi (2650 mm) nie odbiega od wersji pięciodrzwiowej, pro_cee’d MY 2013 wyróżnia się istotnymi zmianami stylistycznymi jako model 3-drzwiowy o wyraźnym zacięciu sportowym. Kia pro_cee’d oferowana będzie w sześciu kolorach nadwozia.

Cennik Kia pro_cee'd

Linia dachu została obniżona o 40 mm, a słupek środkowy przesunął się do tyłu o 220 mm. Nowe są również panele karoserii za słupkiem „B”, okna boczne i słupek „C”, a także klapa nadwozia, tylne światła zespolone oraz zderzak tylny.

Do przyciągających wzrok elementów stylistycznych należą − zależnie od wersji modelowej − charakterystyczna krata chłodnicy wykonana z materiału o wysokim połysku Piano Black, światła do jazdy dziennej LED i tylne lampy zespolone w tej samej technologii oraz nowe wzory felg z lekkiego stopu aluminium. Dostępne wyposażenie obejmuje m.in. skórzane pokrycie siedzeń i skórzane obszycie kierownicy oraz wykończenie deski rozdzielczej i konsoli centralnej materiałem o wysokim połysku Piano Black. Wśród opcji zwiększających walory użyteczne oraz bezpieczeństwo oferowane są elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne z lampkami podświetlającymi wejście do samochodu.

produkcja pro_ceed

Instalacja nowego oprzyrządowania oraz przygotowania do seryjnego montażu trzydrzwiowego pro_cee’da odbywały się podczas letniej i zimowej przerwy produkcyjnej. Pracownicy fabryki Żylina uczestniczyli także w intensywnych szkoleniach prowadzonych na miejscu oraz w koreańskim centrum badawczo-rozwojowym Kia Motors Corporation Namyang.

W trakcie przygotowań jest również produkcja pierwszych modeli o sportowej charakterystyce − trzydrzwiowej Kia pro_cee’d GT oraz pięciodrzwiowej Kia cee’d GT, napędzanych turbodoładowanym silnikiem benzynowym GDI o pojemności 1,6 litra. Pierwsze samochody serii GT zjadą z linii montażowych zakładu Żylina w połowie maja bieżącego roku

Fanklub Kia to serwis prowadzony przez entuzjastów niezależny od Kia Motors Polska. Na naszych stronach publikujemy najnowsze informacje, opisy poszczególnych modeli, testy oraz ciekawostki dotyczące samochodów marki Kia. Umieszczone na stronie znaki towarowe użyte są wyłącznie w celach informacyjnych i stanowią własność ich producentów.

Samochody Kia cieszą się coraz większą popularnością we wszystkich krajach Europy. Efektem rosnącego popytu jest rekordowy wzrost produkcji oraz inwestycji. Słowacka fabryka Kia w Żylinie wyprodukowała w zeszłym roku 252 tys. samochodów oraz 359 tys. silników, co w porównaniu z rokiem 2010 daje wzrost odpowiednio o 10 i 12 procent.