Podwójne zwycięstwo Mireckiego w I rundzie Kia Lotos Race
- poniedziałek, 06 maja 2013
W dniach 27 – 28 kwietnia na węgierskim torze Hungaroring rozegrana została pierwsza runda Mistrzostw Polski Kia Picanto. Na starcie zawodów pojawiło się 24 kierowców, w tym dwóch gości – dziennikarzy – Marek Wicher i Maciej Struk.
Zawody zdominował Bartłomiej Mirecki, który najpierw wygrał wszystkie 3 sesje kwalifikacyjne a następnie okazał się najszybszy w wyścigach głównych. Ten młody a jednocześnie doświadczony zawodnik z Częstochowy w pierwszym biegu zostawił za sobą Filipa Tokara i Stanisława Kostrzaka. W drugim podium uzupełnili Michał Śmigiel (16-letni debiutant w Kia Lotos Race) oraz Oskar Stępień.
W pierwszym wyścigu, ruszający z pole position Mirecki nie obronił swej pozycji, ale bezpiecznie pokonał pierwsze zakręty Hungaroringu, pozostając w ścisłej czołówce. To nie okazało się tak proste dla niektórych, bowiem już pierwszy, prawy zakręt toru zebrał swoje żniwo i z gry odpadli Krzysztof Steinhof, Aleksander Wojciechowski i Michał Gadomski. Na torze musiał pojawić się safety car, a służby odholowały w tym czasie uszkodzony samochód Gadomskiego. Z kolei Steinhof, na skutek tej kolizji, trafił pod obserwację służb medycznych, ale obeszło się bez poważnych konsekwencji.
Tymczasem na czele trwała walka o zwycięstwo pomiędzy Filipem Tokarem, Stanisławem Kostrzakiem, Bartkiem Mireckim i Oskarem Stępniem. Mirecki systematycznie jednak odzyskiwał stracone pozycje i już po kilku okrążeniach wrócił na czoło wyścigu. Dzielnie ścigali go Tokar z Kostrzakiem, ale jednak zielone Picanto mistrza pozostało poza ich zasięgiem.
Start do drugiego biegu oznacza dla pierwszych 10 zawodników z pierwszego odwrócenie kolejności ustawienia na polach. Tym samym Mirecki ruszał z 10 pozycji, a pole position zajął Oskar Stępień. Już po zgaśnięciu czerwonych świateł w czołówce rozpoczęły się roszady - Stępień stracił swoją pozycję, dwa miejsca awansował Mirecki jeszcze przed pierwszym zakrętem. Najpierw liderem był Damian Łata, szybko zmienił go Kostrzak, ale i ten w końcu musiał ulec doskonale dysponowanemu mistrzowi. Znów na czele pojawiło się Picanto z nr. 1, a dzielnie gonił je Kostrzak. Za ich plecami walkę o ostatni stopień podium toczyli Stępień i Michał Śmigiel. Ten drugi to tegoroczny debiutant i posiadacz nowej licencji wyścigowej, choć jeszcze jest zbyt młody, by mieć samochodowe prawo jazdy. Ale były kartingowiec doskonale odnalazł się w wyścigowym Picanto i walczył o jak najlepszą pozycję na torze. Na 2 okrążenia przed końcem wyścigu Picanto Kostrzaka nagle zwolniło, aż w końcu zatrzymało się pod koniec prostej startowej. Zabrakło w nim paliwa. To dało 2 i 3 miejsce goniącym je Śmiglowi i Stępniowi.
Gościnnie startujący dziennikarze tygodnika Motor oraz Gazety Krakowskiej – Maciej Struk i Marek Wicher oba wyścigi ukończyli odpowiednio na 11 i 10 miejscu oraz dwukrotnie na 18.
Po tym wyścigu zawodnikom nie zostało już dużo czasu na odpoczynek i regenerację, bo już 11 maja startuje druga runda Kia Lotos Race na torze Red Bull Ring w Austrii. Rok temu na tym torze dwukrotnie triumfował niestartujący w tym sezonie, wicemistrz KLR Zbigniew Łacisz. Czy passa nadal będzie dopisywała Mireckiemu na położonym w górach torze, przekonamy się niebawem.
« poprzednia | następna » |
---|
Test: Kia Venga 1.4 - 90 KM
Na polskim rynku Venga zadebiutowała w 2010 roku i już na dobre się tu zadomowiła. O popularności บาคาร่า tego modelu świadczą wyniki sprzedaży Kia, które ostatnio publikowaliśmy. Zaraz po modelu Sportage jest to najchętniej kupowany model tego producenta.
Więcej … Test: Kia Venga 1.4 - 90 KMGOŚCIMY
Naszą witrynę przegląda teraz 22 gościNowa Kia Rio sedan od lutego dostępna w polskich salonach.
Już w lutym odbedzie się premiera rynkowa nowej Kia Rio w wersji sedan, która dołączy do już oferowanej 5-dzrzwiowej wersji hatchback. Ceny nowej Kii zaczynają się od 40 990 zł.
Więcej … Nowa Kia Rio sedan od lutego dostępna w polskich salonach.