Podwójne zwycięstwo Mireckiego w I rundzie Kia Lotos Race
- poniedziałek, 06 maja 2013
W dniach 27 – 28 kwietnia na węgierskim torze Hungaroring rozegrana została pierwsza runda Mistrzostw Polski Kia Picanto. Na starcie zawodów pojawiło się 24 kierowców, w tym dwóch gości – dziennikarzy – Marek Wicher i Maciej Struk.
Zawody zdominował Bartłomiej Mirecki, który najpierw wygrał wszystkie 3 sesje kwalifikacyjne a następnie okazał się najszybszy w wyścigach głównych. Ten młody a jednocześnie doświadczony zawodnik z Częstochowy w pierwszym biegu zostawił za sobą Filipa Tokara i Stanisława Kostrzaka. W drugim podium uzupełnili Michał Śmigiel (16-letni debiutant w Kia Lotos Race) oraz Oskar Stępień.
W pierwszym wyścigu, ruszający z pole position Mirecki nie obronił swej pozycji, ale bezpiecznie pokonał pierwsze zakręty Hungaroringu, pozostając w ścisłej czołówce. To nie okazało się tak proste dla niektórych, bowiem już pierwszy, prawy zakręt toru zebrał swoje żniwo i z gry odpadli Krzysztof Steinhof, Aleksander Wojciechowski i Michał Gadomski. Na torze musiał pojawić się safety car, a służby odholowały w tym czasie uszkodzony samochód Gadomskiego. Z kolei Steinhof, na skutek tej kolizji, trafił pod obserwację służb medycznych, ale obeszło się bez poważnych konsekwencji.
Tymczasem na czele trwała walka o zwycięstwo pomiędzy Filipem Tokarem, Stanisławem Kostrzakiem, Bartkiem Mireckim i Oskarem Stępniem. Mirecki systematycznie jednak odzyskiwał stracone pozycje i już po kilku okrążeniach wrócił na czoło wyścigu. Dzielnie ścigali go Tokar z Kostrzakiem, ale jednak zielone Picanto mistrza pozostało poza ich zasięgiem.
Start do drugiego biegu oznacza dla pierwszych 10 zawodników z pierwszego odwrócenie kolejności ustawienia na polach. Tym samym Mirecki ruszał z 10 pozycji, a pole position zajął Oskar Stępień. Już po zgaśnięciu czerwonych świateł w czołówce rozpoczęły się roszady - Stępień stracił swoją pozycję, dwa miejsca awansował Mirecki jeszcze przed pierwszym zakrętem. Najpierw liderem był Damian Łata, szybko zmienił go Kostrzak, ale i ten w końcu musiał ulec doskonale dysponowanemu mistrzowi. Znów na czele pojawiło się Picanto z nr. 1, a dzielnie gonił je Kostrzak. Za ich plecami walkę o ostatni stopień podium toczyli Stępień i Michał Śmigiel. Ten drugi to tegoroczny debiutant i posiadacz nowej licencji wyścigowej, choć jeszcze jest zbyt młody, by mieć samochodowe prawo jazdy. Ale były kartingowiec doskonale odnalazł się w wyścigowym Picanto i walczył o jak najlepszą pozycję na torze. Na 2 okrążenia przed końcem wyścigu Picanto Kostrzaka nagle zwolniło, aż w końcu zatrzymało się pod koniec prostej startowej. Zabrakło w nim paliwa. To dało 2 i 3 miejsce goniącym je Śmiglowi i Stępniowi.
Gościnnie startujący dziennikarze tygodnika Motor oraz Gazety Krakowskiej – Maciej Struk i Marek Wicher oba wyścigi ukończyli odpowiednio na 11 i 10 miejscu oraz dwukrotnie na 18.
Po tym wyścigu zawodnikom nie zostało już dużo czasu na odpoczynek i regenerację, bo już 11 maja startuje druga runda Kia Lotos Race na torze Red Bull Ring w Austrii. Rok temu na tym torze dwukrotnie triumfował niestartujący w tym sezonie, wicemistrz KLR Zbigniew Łacisz. Czy passa nadal będzie dopisywała Mireckiemu na położonym w górach torze, przekonamy się niebawem.
« poprzednia | następna » |
---|
Test: Kia Venga 1.4 - 90 KM
Na polskim rynku Venga zadebiutowała w 2010 roku i już na dobre się tu zadomowiła. O popularności บาคาร่า tego modelu świadczą wyniki sprzedaży Kia, które ostatnio publikowaliśmy. Zaraz po modelu Sportage jest to najchętniej kupowany model tego producenta.
GOŚCIMY
Naszą witrynę przegląda teraz 11 gościKia Rio
Czwarta już generacja modelu Kia Rio, która miała światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2011, ma za zadanie wstrząsnąć segmentem samochodów kompaktowych i zintensyfikować wzrost sprzedaży marki Kia w Europie.
Oprócz atrakcyjnego wyglądu, odpowiadającego na estetyczne potrzeby kierowców, nowa Kia Rio wykorzystuje szereg przodujących rozwiązań proekologicznych i obniżających koszty eksploatacji.
Więcej … Kia Rio