Nowa Kia cee’d kombi - cennik i dane techniczne
- piątek, 05 października 2012
Kia cee’d kombi (Sportswagon) właśnie trafił do polskich salonów i pierwszych klientów. Samochód dostępny jest w 4 wersjach wyposażenia (S. M, L, XL) w cenie od 52 990 zł.
Podobnie jak debiutujący w marcu bieżącego roku na Salonie Samochodowym w Genewie cee’d hatchback drugiej generacji, nowe kombi ma bardziej wyszukany design, jest oszczędniejsze i bardziej zaawansowane technicznie, oferując przy tym znacznie wyższy komfort jazdy.
cennik Kia cee'd kombi - (kliknij aby powiększyć)
Oparty na identycznej jak w pięciodrzwiowym hatchbacku gamie jednostek napędowych, skrzyń biegów oraz zespołach podwozia, nowy ceed kombi może poszczycić się powiększoną przestrzenią pasażerską i ładunkową oraz wieloma praktycznymi rozwiązaniami. Model otrzymał nowy panel dachowy, ściany boczne, drzwi tylne i klapę nadwozia. Tym samym jego długość wzrosła o 195 mm (do 4505 mm), a wysokość o 15 mm (do 1485 mm). Bez zmian pozostaje natomiast charakterystyczny dla wszystkich odmian cee’da 2650-milimetrowy rozstaw osi. Wysokość otwarcia tylnej klapy wynosi aż 1888 mm, umożliwiając łatwy i nieograniczony dostęp do powierzchni bagażowej.
Pojemność ładunkowa nowego cee’da kombi z kompletem pasażerów na pokładzie w porównaniu do pięciodrzwiowego hatchbacka wzrosła o 39 procent (528 litrów wobec 380 litrów) oraz o 25 procent po złożeniu tylnych siedzeń, licząc załadunek do poziomu dachu (1642 litry wobec 1318 litrów). Dzięki podwyższonej linii dachu przestrzeń na głowę z przodu zwiększyła się o 21 mm oraz o 2 mm z tyłu.
„Pierwotna wersja cee’da kombi zyskała ogromną popularność, przekraczając połowę sprzedaży gamy cee’da na niektórych rynkach światowych oraz 40 procent z 430.000 pojazdów rodziny cee’d pierwszej generacji zakupionych w całej Europie Zachodniej. Druga generacja kombi ma szansę powtórzyć ten sukces. Nowy model Sportswagon to kolejny krok naprzód zarówno w kategoriach użyteczności i designu, jak i utrzymania tempa wzrostu sprzedaży Kia w Europie” − powiedział Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe.
Gama jednostek napędowych i sześciostopniowa skrzynia biegów dla każdej wersji modelowej
W zależności od zapotrzebowania poszczególnych rynków, nowy ceed kombi dostępny będzie w szerokiej gamie jednostek napędowych o mocy od 90 do 135 KM. Na rynku polskim będą to dwa silniki benzynowe 1.4 MPI i 1.6 GDI o mocy odpowiednio − 100 i 135 KM oraz trzy warianty wysokoprężne: 1.4 WGT o mocy 90 KM i 1.6 VGT o mocy 110 lub 128 KM.
Największą popularnością – według przewidywań Kia Motors – będzie się cieszyć oszczędny Diesel o pojemności 1,6 litra wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek kierownicy spalin (VGT). Jednostka ta rozwija moc 128 KM i moment obrotowy 260Nm, współpracuje z manualną lub automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 11,2 sekundy. Zużycie paliwa nowego modelu cee’d kombi wynosi zaledwie 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym przy poziomie emisji CO2 do atmosfery już od 113 g/km.
Dla kierowców preferujących napęd benzynowy przeznaczony jest 1,6-litrowy silnik Gamma GDI o bezpośrednim wtrysku paliwa, podnoszącym moc (135 KM) i moment obrotowy (165Nm) przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa i emisji spalin. Napędzany tym silnikiem nowy cee’d kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 10,2 sekundy i zużywa średnio 6,3 l/100 km przy poziomie emisji CO2 już od 141 g/km. Silnik ten dostępny będzie również w parze z nową, firmowaną przez Kia sześciostopniową skrzynią dwusprzęgłową DCT, która umożliwia płynną zmianę biegów w trybie automatycznym z myślą o najwyższym komforcie kierowcy.
Ekskluzywne nadwozie i wysoka jakość wystroju wnętrza
Lista opcji wyposażenia nowego cee’da kombi obejmuje m.in. światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, statyczne lampy doświetlające zakręty przy niskich prędkościach oraz adaptacyjne reflektory ksenonowe (HID) z funkcją dynamicznego doświetlenia drogi.
Wygląd zewnętrzny klasy Premium dopełnia wysoka jakość materiałów wykończeniowych wnętrza i szeroki wybór wyposażenia high-tech. Wygodę i komfort prowadzenia zapewnić może opcjonalny system zmiennej siły wspomagania i reakcji Flex-Steer™, działający w zależności od osobistych preferencji kierowcy w trzech trybach − Normal, Sport i Comfort. Parkowanie ułatwi nowa opcja Smart Parking Assist System (SPAS), która pozwala automatycznie i bezpiecznie zaparkować samochód w sposób równoległy. Na liście udogodnień nowego cee’da kombi znalazł się również między innymi zestaw głośnomówiący do telefonu Bluetooth, radio z odtwarzaczem MP3 oraz złączem AUX i USB. Dodatkowo, w wyposażeniu znaleźć może się 7-calowy ekran dotykowy, zintegrowany z nawigacją satelitarną, radiem i kamerą cofania.
Podobnie jak ceed hatchback, nowe kombi może pochwalić się istotną poprawą w zakresie komfortu jazdy i wytłumienia NVH, co skutkuje obniżeniem poziom hałasu w kabinie pasażerskiej na miarę najwyższych standardów pojazdów segmentu C tej klasy.
DANE TECHNICZNE
Nowa Kia cee’d Sportswagon
Nadwozie i napęd
Nadwozie pięciodrzwiowe, pięciomiejscowe typu station wagon (kombi), konstrukcja stalowa, samonośna. Silnik benzynowy lub wysokoprężny zabudowany poprzecznie z przodu, napęd na koła przednie za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni manualnej, dwusprzęgłowej lub automatycznej.
Silnik wysokoprężny o pojemności 1,4 litra i mocy 90 KM
Typ/pojemność U2, 4-cylindrowy, rzędowy 16-zaworowy DOHC, turbosprężarka z zaworem upustowym (WGT) / 1396 cm3
Moc/moment maksymalny 90 KM (66,0 kW) przy 4000 obr/min / 220 Nm przy 1500-2750 obr/min
Średnica cylindra x skok tłoka 75,0 x 79,0 mm
Stopień sprężania 17,0:1
Silnik wysokoprężny o pojemności 1,6-litra i mocy 110 lub 128 KM
Typ/pojemność U2, 4-cylindrowy, rzędowy 16-zaworowy DOHC, turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT) /1582 cm3
Moc/moment maksymalny 128 KM (94,0 kW) przy 4000 obr/min / 260 Nm przy 1900-2750 obr/min
110 KM (81,0 kW) przy 4000 obr/min / 260 Nm przy 1900-2750 obr/min
Średnica cylindra x skok tłoka 77,2 x 84,5 mm
Stopień sprężania 17,3:1
Silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra i mocy 100 KM
Typ /pojemność Gamma, 1.4 MPI, 4-cylindrowy, rzędowy 16-zaworowy DOHC / 1396 cm3
Moc/moment maksymalny 100 KM (73,2 kW) przy 5500 obr/min / 137 Nm przy 4200 obr/min
Średnica cylindra x skok tłoka 77,0 x 74,9 mm
Stopień sprężania 10,5:1
Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 135 KM
Typ /pojemność Gamma, GDI, 4-cylindrowy, rzędowy 16-zaworowy DOHC / 1591 cm3
Moc/moment maksymalny 135 KM (99,0 kW) przy 6300 obr/min / 164 Nm przy 4850 obr/min
Średnica cylindra x skok tłoka 77,0 x 85,4 mm
Stopień sprężania 11,0:1
Skrzynie przekładniowe
Silnik Diesla Silnik benzynowy
1.4 (90) 1.6 (110 / 128) 1.4 (100) 1.6 (135)
Manualna 6-st 6-st 6-st 6-st
Automatyczna ----- 6-st -----
(DCT) 6-st
Zawieszenie kół jezdnych
Przednie niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów.
Tylne niezależne, wielowahaczowe, mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe.
Układ kierowniczy
Rodzaj przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem elektromechanicznym; opcja zmiennej siły wspomagania FlexSteer™
Przełożenie 2,85 obrotu kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi
Średnica zwracania 10,6 m
Hamulce
Przednie tarcze wentylowane 280 x 23 mm / 300 x 28 mm (zależnie od wersji modelowej)
Tylne tarcze lite 262 x 10 mm / 284 x 10 mm (zależnie od wersji modelowej)
Siłownik podciśnieniowy o średnicy 10 cali
Droga hamowania 100-0 km/h 36,5 m
Koła i ogumienie (wymiary podano w calach)
Standard felgi stalowe 15 x 6,0 − ogumienie 195/65 R15
felgi stalowe 16 x 6,5 − ogumienie 205/55 R16
felgi z lekkiego stopu 16 x 6,5 − ogumienie 205/55 R16
felgi z lekkiego stopu 17 x 7,0 − ogumienie 225/45 R17
Koło zapasowe zapasowe koło dojazdowe
Wymiary (mm)
Zewnętrzne
Długość całkowita 4505 Szerokość całkowita 1780 (bez lusterek bocznych)
Wysokość całkowita 1485 Rozstaw osi 2650
Rozstaw kół przednich 1549-1563 (zależnie od rozmiaru felg/ogumienia)
Rozstaw kół tylnych 1557-1571 (zależnie od rozmiaru felg/ogumienia)
Zwis przedni 900 Zwis tylny 955
Prześwit 140 Współczynnik Cd 0,30 (oporu aerodynamicznego)
Wewnętrzne z przodu z tyłu
Przestrzeń na głowę 1024 996
Przestrzeń na nogi 1067 894
Szerokośc na poziomie ramion 1420 1392
Szerokośc na poziomie bioder 1360 1295
Pojemności (w litrach)
Zbiornik paliwa 53,0
Bagażowa 528 / 679 − z kompletem pasażerów, do linii okien/dachu)
1110 / 1642 − tylne siedzenia złożone, do linii okien/dachu)
Masy (przekładnia manualna)
Silnik Diesla Silnik benzynowy
1.4 (90) 1.6 (110 / 128) 1.4 (100) 1.6 (135)
Masa własna (kg)* 1336 1345 / 1345 1233 1241
Dopuszczalna (kg) 1910 1920 / 1920 1820 1820
Osiągi (przekładnia manualna)
Prędkość maks.,
km/h 170 185 / 193 180 192
Przyspieszenie
0-100 km/h, sek. 13,9 11,8 / 11,2 13,5 10,2
Zużycie paliwa i emisja CO2 − Standard (przekładnia manualna, koła 15-calowe)
Litrów / 100 km* 4,4 4,3 / 4,3 6,5 6,3
Emisja CO2 (g/km) 113 113 / 113 145 141
Zużycie paliwa i emisja CO2 − EcoDynamics (przekładnia manualna, koła 15-calowe)
Litrów / 100 km* 4,2 4,2 / 4,2 6,1 5,9
Emisja CO2 (g/km) 109** 110 / 110 136** 131**
* Oficjalne testowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym **tylko modele wyposażone w system ISG.
Komentarze w temacie Kia ceed kombi na forum kia
następna » |
---|
Test: Kia Venga 1.4 - 90 KM
Na polskim rynku Venga zadebiutowała w 2010 roku i już na dobre się tu zadomowiła. O popularności บาคาร่า tego modelu świadczą wyniki sprzedaży Kia, które ostatnio publikowaliśmy. Zaraz po modelu Sportage jest to najchętniej kupowany model tego producenta.
Więcej … Test: Kia Venga 1.4 - 90 KMGOŚCIMY
Naszą witrynę przegląda teraz 11 gościKia Rio kiedyś i dziś – historia modelu.
Dziś sięgamy do początków istnienia modelu Rio. Przedstawimy ewolucję konstrukcyjną jaką przeszedł ten model i drogę od przeciętnego samochodu do najlepiej sprzedającego się modelu w klasie małych samochodów a także zdobywcy wielu prestiżowych wyróżnień za design.
Więcej … Kia Rio kiedyś i dziś – historia modelu.