Nowa Kia Carens na Salonie Samochodowym w Paryżu
- piątek, 28 września 2012
Koreański producent powraca do segmentu kompaktowych MPV wraz z Kia Carens debiutującym na Salonie Samochodowym w Paryżu.
„Kia powraca do jednego z najbardziej konkurencyjnych segmentów europejskiego rynku motoryzacyjnego w wielkim stylu. Stylowy i sportowy Carens zaskakuje przestronnym i wielofunkcyjnym wnętrzem oraz dużą liczbą przydatnych rozwiązań, takich jak praktyczne schowki na podręczne drobiazgi. Nowy MPV to kolejny krok w strategii Kia, której celem jest dołączenie do grona dziesięciu czołowych producentów motoryzacyjnych w Europie” − powiedział Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe.
Nowa Kia Carens zalicza się do najmniejszych pojazdów w swojej klasie. Model mierzy 4,5 metra długości i jest o 20 mm krótszy, 15 mm węższy i 40 mm niższy od poprzedniego. Całkowita wysokość nowego MPV to 1610 mm co jeszcze bardziej akcentuje sportowy wygląd pojazdu. Przestronność kabiny pasażerskiej to zasługa wydłużonego o 50 mm rozstawu osi oraz designu typu „cab forward”, odsuwającego podstawę słupka „A” ponad linię środkową przedniego koła. Współczesną stylizację nowego Carensa podkreślają seryjne światła do jazdy dziennej w technologii LED oraz opcja tylnych świateł zespolonych typu LED.
Sprzedaż na rynku Polskim rozpocznie się już w pierwszym kwartale 2013
Nowa Kia Carens dostępna będzie w siedmiu kolorach nadwozia: biały Clear White, srebrny Bright Silver, tytanowo-srebrny Titanium Silver (oba metalizowane), ciemny burgund Black Cherry (perłowy) oraz trzy nowe „metaliki” − błękitny Powder Newport Blue, srebrny Celestial Silver i brązowy Galaxy Brown.
Funkcjonalne wnętrze z miejscem dla pięciu lub siedmiu osób
Dzięki wydłużeniu rozstawu osi oraz zastosowaniu najnowszych technologii rozplanowania przestrzennego obszerna kabina pasażerska nowego Carensa pomieści nawet do siedmiu osób.
Aby zapewnić maksymalną funkcjonalność, typową dla pojazdu typu C - MPV, oparcie fotela przedniego pasażera składane jest płasko do przodu, a trzy indywidualnie przesuwane siedzenia w drugim rzędzie składają się w proporcji 33/33/33. Trzeci rząd modyfikowany jest w proporcji 50/50 z możliwością złożenia na równo z podłogą bagażnika, gdy potrzebna jest większa przestrzeń ładunkowa. W zależności od wersji modelowej wnętrze oraz tapicerka oferowane będą w tonacji czarnej lub beżowej, w wersji materiałowej lub skórzanej (skóra ekologiczna).
Komfort jazdy dla kierowcy i pasażerów zapewni manualna lub automatyczna seryjna klimatyzacja, nawiewy powietrza skierowane na tylne rzędy oraz opcjonalne rolety okienne. Dodatkowe szerokokątne lusterko konwersacyjne w konsoli sufitowej umożliwia obserwację dzieci podczas jazdy.
Kabina nowej Kii Carens wyposażona jest w liczne skrytki i schowki, w tym szufladki pod fotelami, pojemniki podpodłogowe, głęboką wnękę w konsoli centralnej oraz duże kieszenie drzwiowe.
Wszystkie wersje modelowe dostępne będą z opcją elektrycznego podgrzewania siedzeń przedniego i drugiego rzędu. W wersjach najbogatszych znajdzie się również elektryczna wentylacja przednich foteli oraz elektryczna regulacja długości podparcia ud i podparcia lędźwiowego. Nabywca będzie mógł zdecydować się również na opcję elektrycznie podgrzewanej kierownicy oraz zestawu wskaźników umożliwiających odczyt szczegółowych danych o pojeździe (Super Vision Cluster) z 4,2-calowym wyświetlaczem TFT.
Bogate wyposażenie high-tech
Nowa Kia Carens w swoim wyposażeniu oferuje szereg innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie elementów funkcjonalno-komfortowych. Wszystkie wersje modelowe posiadać będą m.in. tempomat z ogranicznikiem prędkości. Dostępne opcje obejmują również elektryczny hamulec postojowy, system bez-kluczykowego dostępu i przycisk start/stop silnika, system audio z sześcioma głośnikami, lampki podświetlające wejście do samochodu w klamkach zewnętrznych drzwi przednich oraz panoramiczny szklany dach.
Jednostki napędowe o mocy od 115 do 177 KM
Oferowana na rynkach Europy gama czterech jednostek napędowych − dwie wysokoprężne i dwie benzynowe – charakteryzuje się szerszym niż w poprzedniej generacji modelu zakresem mocy, od 115 do 177 KM oraz konkurencyjnym zużyciem paliwa przy emisji CO2, która w wersjach modelowych z manualną skrzynią przekładniową ograniczona została do 124 g/km.
Carens dostępny będzie z silnikiem Diesla o pojemności 1,7 litra w dwóch odmianach mocy 115 KM i momencie obrotowym 260 Nm oraz o mocy 136 KM i momencie obrotowym równym 330 Nm.
Każdy z dwóch dostępnych silników benzynowych wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa celem podwyższenia oddawanej mocy bez wzrostu zużycia paliwa. Jednostka serii Gamma 1.6 GDI (debiutująca w Kia Sportage, a następnie montowana w nowej Kia cee’d) rozwija moc 135 KM. Silnik serii Nu o pojemności 2,0 litrów wytwarza 177 KM i moment obrotowy 211 Nm. W najszybszej wersji modelowej z silnikiem benzynowym 2,0 - nowa Kia Carens przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sek. i osiąga prędkość maksymalną 203 km/h.
Przekładnie sześciostopniowe we wszystkich wersjach modelowych
W celu optymalizacji zarówno osiągów, jak i zużycia paliwa wszystkie wersje modelowe nowego Carensa wyposażone są w sześciostopniowe skrzynie biegów. Dzięki stosunkowo niskim przełożeniom pierwszego i drugiego biegu uzyskać można lepsze przyspieszenie ze startu stojącego. Wysokie przełożenie ostatniego, szóstego biegu pozwala natomiast zredukować prędkość obrotową silnika podczas jazdy autostradowej, obniżając tym samym nie tylko hałasy i drgania w kabinie pojazdu, lecz także zużycie paliwa.
Dla silników Diesla i benzynowych o najwyższej mocy oferowana będzie w opcji automatyczna, sześciostopniowa skrzynia przekładniowa produkcji Kia. Jej cechą charakterystyczną jest możliwość manualnej, sekwencyjnej zmiany przełożeń w trybie sportowym przy pomocy łopatek pod kierownicą oraz niespotykanie kompaktowa konstrukcja, przeznaczona specjalnie dla samochodów z napędem na przednie koła.
Nowoczesna inżynieria zespołów podwozia
Konstrukcja zawieszenia i zespołów podwozia nowej Kii Carens ma charakter kompleksowy, co gwarantuje wysoką jakość prowadzenia, stabilność kierunkową oraz wyjątkowy komfort jazdy.
W układzie kierowniczym z elektrycznie wspomaganą przekładnią zębatkową zastosowano czujnik przykładanej siły i kąta skrętu, przeciwdziałający podmuchom bocznego wiatru. Przełożenie układu wynosi 2,7 obrotu pomiędzy położeniami skrajnymi, a sama kolumna kierownicy ma regulację dwupoziomową. Standardowym wyposażeniem jest nowy system zmiennego wspomagania Kia FlexSteer™ działający w zależności od osobistych preferencji kierowcy w trzech trybach pracy − Normal, Sport i Comfort.
W celu izolacji od wstrząsów drogowych, w nowej Kia Carens zawieszenie przednie na kolumnach MacPherson montowane jest do ramy pomocniczej. Tylne zwieszenie w postaci zespolonej belki skrętnej o wzmocnionej konstrukcji wahaczy wzdłużnych i tulei pozwala natomiast znacznie zredukować podsterowność i zagrożenie utraty stabilności na wybojach, zapewniając jednocześnie wysoki komfort jazdy.
Standardem wyposażenia na rynkach europejskich będą hamulce z tarczami wentylowanymi o średnicy 300 mm z przodu oraz litymi o średnicy 284 mm na osi tylnej. W serii pojawi się również system przeciw blokowania kół ABS, system elektronicznego podziału siły hamowania oraz układ wspomagania hamowania awaryjnego Brake Assist. Droga hamowania od 100 do 0 km/h wynosi 40,8 metra.
Zależnie od wersji modelowej montowane seryjnie będą 16-calowe felgi stalowe lub aluminiowe z ogumieniem 205/55 R16 o niskich oporach toczenia. W ramach opcji pojawią się 17-calowe polerowane (silver) lub 18-calowe matowe (dark grey) obręcze z lekkiego stopu wraz z ogumieniem nisko profilowym.
Istotny krok naprzód: zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego
Kia cieszy się światową renomą producenta pojazdów o wysokim standardach bezpieczeństwa czynnego i biernego. W procesie konstrukcyjnym nowego nadwozia modelu Carens wykorzystano najdoskonalsze metody projektowania wspomaganego komputerowo (CAD) oraz rozwiązania strukturalne, stosowane już wcześniej w nowych modelach marki Kia. Kluczową rolę w uzyskaniu 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa w testach zderzeniowych Euro NCAP odgrywać będzie skorupa karoserii, wykonana w znacznej mierze ze stali o dużej wytrzymałości.
Do innowacyjnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa czynnego nowego MPV należą m.in. system pasa ruchu ostrzegający o opuszczeniu pasa ruchu LDWS (Lane Departure Warning System) oraz system inteligentnego parkowania równoległego SPAS.
System LDWS to elektroniczny układ, monitorujący pozycję pojazdu wobec znaków wyznaczających drogę jazdy, który ostrzega kierowcę o zbliżaniu się do krawędzi pasa ruchu przy prędkości jazdy powyżej 60 km/h.
Automatyczny system parkowania praktycznie samodzielnie wykonuje manewr. Korzystając z ultradźwięków oraz komputera pokładowego układ SPAS wyszukuje wolne miejsce do zaparkowania, dając kierowcy sygnał do zatrzymania samochodu i włączenia biegu wstecznego. Następnie asystent samodzielnie steruje ruchami kierownicy, aż do momentu zakończenia manewru. Kierowca może oczywiście w każdej chwili wrócić do sterowania ręcznego.
Bezpieczeństwo parkowania wspomagać może kamera cofania, a lepszą widoczność podczas jazdy nocnej zapewniają adaptacyjne reflektory ksenonowe oferowane w opcji wyposażenia.
Komentarze w temacie Kia Carens 2013 na naszym forum
DANE TECHNICZNE
Nadwozie i napęd
Nadwozie pięciodrzwiowe, pięcio- lub siedmiomiejscowe typu MPV, konstrukcja stalowa, samonośna. Silnik benzynowy lub wysokoprężny zabudowany poprzecznie z przodu, napęd na koła przednie za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni manualnej lub automatycznej (zależnie od rynku sprzedaży).
Silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 litra i mocy 115 KM
Typ/pojemność U2, TCI, 4-cylindrowy, rzędowy 16-zaworowy DOHC, turbosprężarka z zaworem upustowym (VGT) / 1685 cm3
Moc/moment maksymalny 115 KM (84,6 kW) przy 4000 obr/min / 260 Nm przy 1500-2750 obr/min
Średnica cylindra x skok tłoka 77,2 x 90,0 mm
Stopień sprężania 17,0:1
Silnik wysokoprężny o pojemności 1,7-litra i mocy 136 KM
Typ/pojemność U2, TCI, 4-cylindrowy, rzędowy 16-zaworowy DOHC, turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT) /1685 cm3
Moc/moment maksymalny 136 KM (100,0 kW) przy 4000 obr/min / 330 Nm przy 1900-2750 obr/min
Średnica cylindra x skok tłoka 77,2 x 90,0 mm
Stopień sprężania 17,3:1
Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 135 KM
Typ /pojemność Gamma, GDI, 4-cylindrowy, rzędowy 16-zaworowy DOHC / 1591 cm3
Moc/moment maksymalny 135 KM (99,0 kW) przy 6300 obr/min / 165 Nm przy 4850 obr/min
Średnica cylindra x skok tłoka 77,0 x 85,4 mm
Stopień sprężania 11,0:1
Silnik benzynowy o pojemności 2,0 litrów i mocy 177 KM
Typ/pojemność Nu, GDI, 4-cylindrowy, rzędowy 16-zaworowy DOHC / 1999 cm3
Moc/moment maksymalny 177 KM (130,0 kW) przy 6300 obr/min / 211 Nm przy 4850 obr/min
Średnica cylindra x skok tłoka 81,0 x 97,0 mm
Stopień sprężania 11,0:1
Skrzynie przekładniowe
Silnik Diesla Silnik benzynowy
1.7 (115) 1.7 (136) 1.6 (135) 2.0 (177)
Manualna 6-st 6-st 6-st 6-st
Automatyczna ----- 6-st ----- 6-st
Zawieszenie
Przednie niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów.
Tylne zespolona belka skrętna, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe.
Układ kierowniczy
Rodzaj przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem elektromechanicznym MDPS o zmiennej sile wspomagania FlexSteer™
Przełożenie 2,7 obrotu kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi
Średnica zawracania 11,0 m
Hamulce
Przednie tarcze wentylowane 300 x 23 mm
Tylne tarcze lite 284 x 10 mm
Siłownik podciśnieniowy o średnicy 11 cali
Droga hamowania 100-0 km/h 40,8 m
Koła i ogumienie (wymiary podano w calach)
Standard* felgi stalowe 16 x 6,5 − ogumienie 205/55 R16
felgi z lekkiego stopu 16 x 6,5* − ogumienie 205/55 R16
felgi z lekkiego stopu 17 x 7,0 − ogumienie 225/45 R17
felgi z lekkiego stopu 18 x 7,6** − ogumienie 225/45 R18
Koło zapasowe koło zapasowe dojazdowe lub zestaw naprawczy
*standard dla wersji ‘topowych’ − ** tylko dla wersji ‘topowych’
Wymiary (mm)
Zewnętrzne
Długość całkowita 4525
Szerokość całkowita 1805 (bez lusterek bocznych)
Wysokość całkowita 1610
Rozstaw osi 2750
Rozstaw kół przednich 1563-1573 (zależnie od rozmiaru felg/ogumienia)
Rozstaw kół tylnych 1576-1586 (zależnie od rozmiaru felg/ogumienia)
Zwis przedni 940
Zwis tylny 835
Prześwit 151
Współczynnik Cd 0,30 (oporu aerodynamicznego)
Wewnętrzne z przodu II rząd III rząd
Przestrzeń na głowę 1028 991 861
Przestrzeń na nogi 1034 970 707
Szerokość na poziomie ramion ---* ---* ---*
Szerokość na poziomie bioder ---* ---* ---*
Pojemności (w litrach)
Zbiornik paliwa 58.0
Bagażowa (l) 103 − z kompletem pasażerów, do linii okien/dachu
492 − siedzenia II rzędu złożone, do linii okien/dachu
1667 − siedzenia II i III rzędu złożone, do linii okien/dachu
Masy (wersja 5-miejscowa)
Silnik Diesla Silnik benzynowy
1.7 (115) 1.7 (136) MT/AT 1.6 (135) 2.0 (177) MT/AT
Masa własna (kg) 1482 1492 / 1512 1383 1420 / 1445
Dopuszczalna (kg) 2110 2110 / 2130 2000 2040 / 2060
Masy (wersja 7-miejscowa)
Silnik Diesla Silnik benzynowy
1.7 (115) 1.7 (136) MT/AT 1.6 (135) 2.0 (177) MT/AT
Masa własna (kg) 1506 1516 / 1525 1408 1444 / 1469
Dopuszczalna (kg) 2240 2250 / 2270 2140 2180 / 2200
MT - przekładnia manualna; AT - przekładnia automatyczna
Osiągi
Prędkość max. km/h 181 191 / 186 185 203 / 200
Przyspieszenie
0-100 km/h, sek. 13,0 10,4 / 12,0 11,3 9,7 / 10,8
Zużycie paliwa i emisja CO2
Litrów / 100 km 4.7 4.8 / 6.1 5.9 6.4 / 6.8
CO2 (g/km) 124 126 / 159 154 167 / 179
« poprzednia | następna » |
---|
Test: Kia Venga 1.4 - 90 KM
Na polskim rynku Venga zadebiutowała w 2010 roku i już na dobre się tu zadomowiła. O popularności บาคาร่า tego modelu świadczą wyniki sprzedaży Kia, które ostatnio publikowaliśmy. Zaraz po modelu Sportage jest to najchętniej kupowany model tego producenta.
Więcej … Test: Kia Venga 1.4 - 90 KMGOŚCIMY
Naszą witrynę przegląda teraz 8 gościKia Rio kiedyś i dziś – historia modelu.
Dziś sięgamy do początków istnienia modelu Rio. Przedstawimy ewolucję konstrukcyjną jaką przeszedł ten model i drogę od przeciętnego samochodu do najlepiej sprzedającego się modelu w klasie małych samochodów a także zdobywcy wielu prestiżowych wyróżnień za design.
Więcej … Kia Rio kiedyś i dziś – historia modelu.