Rozpoczęcie produkcji Kia pro_cee’d w fabryce Żylina na Słowacji
- piątek, 01 marca 2013
15 lutego Kia Motors Slovakia uruchomiła seryjną produkcję trzydrzwiowego modelu pro_cee’d. Nowy model, który wkrótce pojawi się w polskich salonach, oficjalnie zadebiutował we wrześniu 2012 na Salonie samochodowym w Paryżu.
Pro_cee’d to całkowicie nowa konstrukcja trzydrzwiowego hatchbacka. Oferowany w trzech poziomach wyposażenia pro_cee’d skierowany jest do „młodych duchem” klientów w całej Europie. Stylizacja nowego modelu emanuje emocjami i energią, wnosząc powiew designerskiej przygody do popularnej rodziny Kia cee’d.
Począwszy od roku 2007 fabrykę Kia w Żylinie opuściło już ponad 76.000 egzemplarzy pro_cee’da i fakt ten zwiastuje znaczny popyt na nowy model w roku 2013.
„Kia cee’d wyznaczyła początek nowej ery dla marki Kia w Europie i stała się kluczowym produktem naszego zakładu w Żylinie. Uruchomiona właśnie produkcja wersji trzydrzwiowej to kolejny kamień milowy nie tylko dla korporacji Kia ale i naszej słowackiej fabryki. Jesteśmy przekonani, iż także dzięki nowemu modelowi, nasz plan produkcji 290.000 samochodów w bieżącym roku zostanie w pełni zrealizowany.” − powiedział Eek-Hee Lee, prezes zarządu i dyrektor generalny (CEO) Kia Motors Slovakia.
Kia pro_cee’d drugiej generacji otrzymała dwa silniki benzynowe (1.4 MPI i 1.6 GDI) oraz dwa wysokoprężne (1.4 WGT i 1.6 VGT) o mocy od 90 do 135 KM.
Choć długość całkowita (4310 mm), szerokość (1780 mm) i rozstaw osi (2650 mm) nie odbiega od wersji pięciodrzwiowej, pro_cee’d MY 2013 wyróżnia się istotnymi zmianami stylistycznymi jako model 3-drzwiowy o wyraźnym zacięciu sportowym. Kia pro_cee’d oferowana będzie w sześciu kolorach nadwozia.
Cennik Kia pro_cee'd
Linia dachu została obniżona o 40 mm, a słupek środkowy przesunął się do tyłu o 220 mm. Nowe są również panele karoserii za słupkiem „B”, okna boczne i słupek „C”, a także klapa nadwozia, tylne światła zespolone oraz zderzak tylny.
Do przyciągających wzrok elementów stylistycznych należą − zależnie od wersji modelowej − charakterystyczna krata chłodnicy wykonana z materiału o wysokim połysku Piano Black, światła do jazdy dziennej LED i tylne lampy zespolone w tej samej technologii oraz nowe wzory felg z lekkiego stopu aluminium. Dostępne wyposażenie obejmuje m.in. skórzane pokrycie siedzeń i skórzane obszycie kierownicy oraz wykończenie deski rozdzielczej i konsoli centralnej materiałem o wysokim połysku Piano Black. Wśród opcji zwiększających walory użyteczne oraz bezpieczeństwo oferowane są elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne z lampkami podświetlającymi wejście do samochodu.
Instalacja nowego oprzyrządowania oraz przygotowania do seryjnego montażu trzydrzwiowego pro_cee’da odbywały się podczas letniej i zimowej przerwy produkcyjnej. Pracownicy fabryki Żylina uczestniczyli także w intensywnych szkoleniach prowadzonych na miejscu oraz w koreańskim centrum badawczo-rozwojowym Kia Motors Corporation Namyang.
W trakcie przygotowań jest również produkcja pierwszych modeli o sportowej charakterystyce − trzydrzwiowej Kia pro_cee’d GT oraz pięciodrzwiowej Kia cee’d GT, napędzanych turbodoładowanym silnikiem benzynowym GDI o pojemności 1,6 litra. Pierwsze samochody serii GT zjadą z linii montażowych zakładu Żylina w połowie maja bieżącego roku
« poprzednia | następna » |
---|
Test: Kia Venga 1.4 - 90 KM
Na polskim rynku Venga zadebiutowała w 2010 roku i już na dobre się tu zadomowiła. O popularności บาคาร่า tego modelu świadczą wyniki sprzedaży Kia, które ostatnio publikowaliśmy. Zaraz po modelu Sportage jest to najchętniej kupowany model tego producenta.
Więcej … Test: Kia Venga 1.4 - 90 KMGOŚCIMY
Naszą witrynę przegląda teraz 18 gościKia Rio kiedyś i dziś – historia modelu.
Dziś sięgamy do początków istnienia modelu Rio. Przedstawimy ewolucję konstrukcyjną jaką przeszedł ten model i drogę od przeciętnego samochodu do najlepiej sprzedającego się modelu w klasie małych samochodów a także zdobywcy wielu prestiżowych wyróżnień za design.
Więcej … Kia Rio kiedyś i dziś – historia modelu.