Reklama

NASI PARTNERZY

Reklama

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Kia w rekordowo krótkim czasie dogoniła europejskich konkurentów. Nowy cee’d oferuje przestronną karoserię, cichy i mocny silnik wysokoprężny oraz mnóstwo nowych systemów wspierających kierowcę, a mimo to jego cena pozostaje konkurencyjna.

 

Sprzedaż Kia pierwszym półroczu 2013

W czerwcu 2013 sprzedano w Polsce 1 554 samochody Kia, uzyskując wzrost na poziomie 14 procent w stosunku do czerwca 2012r. Czerwiec przyniósł wzrost liczby rejestrowanych aut zarówno w porównaniu do analogicznego miesiąca ub. roku jak i w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Wynik skumulowany po pierwszej połowie 2013 roku wynosi ponad 9 800 rejestracji i jest o 22 % wyższy w porównaniu do okresu styczeń-czerwiec 2012 r.

Najchętniej kupowanym modelem w tym czasie był najpopularniejszy polski SUV - Kia Sportage. Łącznie znalazł on 3 439 nabywców, czyli o 45% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugim najchętniej kupowanym modelem Kia, była Cee’d  (2 605 egzemplarzy). Sprzedaż cee’da w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2012 wzrosła aż o 52%. Tak duży wzrost to zasługa nowej generacji tego modelu cee’d, który zadebiutował na rynku w maju 2012.

Kia Venga była trzecim najchętniej kupowanym samochodem Kia w Polsce. Nabywców znalazło 1279 egzemplarzy.

Czerwiec był też trzecim miesiącem sprzedaży nowej generacji  Kia Carens na polskim rynku. Rodzinny minivan znalazł w tym czasie blisko 150 nabywców.

Po pierwszych sześciu miesiącach roku liderem zestawienia najpopularniejszych polskich marek nadal jest Skoda, która sprzedała łącznie ponad 18 900 sztuk  nowych samochodów osobowych. Kia z wynikiem 9802 rejestracji znajduje się na szóstej pozycji w rankingu.

Rejestracje samochodów Kia w czerwcu 2013:

Kia Sportage – 482 sztuk
Kia Cee’d – 482 sztuki
Kia Venga – 210 sztuki
Kia Picanto - 107 sztuk
Kia Rio – 151 sztuk
Kia Sorento - 23 sztuki
Kia Optima - 19 sztuk
Kia Soul - 33 sztuk
Kia Carens – 47 sztuk
źródło: Kia, carmarket.com.pl, samar.pl

Fanklub Kia to serwis prowadzony przez entuzjastów niezależny od Kia Motors Polska. Na naszych stronach publikujemy najnowsze informacje, opisy poszczególnych modeli, testy oraz ciekawostki dotyczące samochodów marki Kia. Umieszczone na stronie znaki towarowe użyte są wyłącznie w celach informacyjnych i stanowią własność ich producentów.

Kia Motors po raz pierwszy znalazła się na liście zestawienia 100 najlepszych i największych marek na świecie Best Global Brands. Wartość marki Kia szacowana jest na USD 4,1 mld, co daje jej 87 pozycję w zestawieniu.