- Błąd
Globalna sprzedaż Kia w sierpniu 2012
- wtorek, 18 września 2012
Sprzedaż marki Kia w sierpniu 2012 roku wyniosła 212 405 szt., co przekłada się na 7,4% wzrost w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego.
Największy wzrost sprzedaży Kia zanotowała w Ameryce Północnej 22,8% (57 710 sprzedanych egzemplarzy); 22,2% w Europie (41 006 sprzedanych egzemplarzy), 2,3% w ogólnym rynku (43 790 sprzedanych egzemplarzy), a 0,2 % w Chinach (37 821 sprzedanych egzemplarzy).
Tymczasem na rodzimym rynku Kia w Korei, sprzedaż zmniejszyła się o 12,4% (32 708 sprzedanych egzemplarzy), rok do roku. Narastająco za pierwsze osiem miesięcy 2012 roku, globalna sprzedaż Kia wzrosła o 11,1% rok do roku i wyniosła 1 788 054 sprzedanych egzemplarzy.
Najlepiej sprzedającym się modelem na rynkach zagranicznych w sierpniu był Kia Rio, 36 427 sprzedanych egzemplarzy. Kia Sportage był drugim najlepiej sprzedającym się modelem, 28 988 sprzedanych egzemplarzy. Na kolejnych pozycjach znalazły się Kia Cerato, Optima oraz Sorento ze sprzedażą odpowiednio 27 946, 23 553 oraz 19 134 sztuk.
W Polsce w sierpniu 2012 roku zarejestrowano 1 115 samochodów osobowych marki Kia, co daje wzrost o 34% w porównaniu do sierpnia 2011 roku. Udział rynkowy producenta wynosi obecnie 4,9%.
Sprzedaż samochodów Kia w sierpniu 2012:
Kia Sportage - 308 sztuk
Kia Cee’d - 220 sztuk
Kia Rio - 189 sztuk
Kia Venga - 164 sztuki
Kia Picanto - 123 sztuk
Kia Optima - 60 sztuk
Kia Soul - 33 sztuk
Kia Sorento - 18 sztuk
« poprzednia | następna » |
---|
Test: Kia Venga 1.4 - 90 KM
Na polskim rynku Venga zadebiutowała w 2010 roku i już na dobre się tu zadomowiła. O popularności บาคาร่า tego modelu świadczą wyniki sprzedaży Kia, które ostatnio publikowaliśmy. Zaraz po modelu Sportage jest to najchętniej kupowany model tego producenta.
Więcej … Test: Kia Venga 1.4 - 90 KMGOŚCIMY
Naszą witrynę przegląda teraz 6 gościKia Rio
Czwarta już generacja modelu Kia Rio, która miała światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2011, ma za zadanie wstrząsnąć segmentem samochodów kompaktowych i zintensyfikować wzrost sprzedaży marki Kia w Europie.
Oprócz atrakcyjnego wyglądu, odpowiadającego na estetyczne potrzeby kierowców, nowa Kia Rio wykorzystuje szereg przodujących rozwiązań proekologicznych i obniżających koszty eksploatacji.
Więcej … Kia Rio