Reklama

NASI PARTNERZY

Reklama

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Kia w rekordowo krótkim czasie dogoniła europejskich konkurentów. Nowy cee’d oferuje przestronną karoserię, cichy i mocny silnik wysokoprężny oraz mnóstwo nowych systemów wspierających kierowcę, a mimo to jego cena pozostaje konkurencyjna.

 

Kia Lotos Race po kwalifikacjach na torze RedBull Ring

Picanto na torze RedBull RingStanisław Kostrzak uzyskał najlepszy czas podczas kwalifikacji i wystartuje z pole position w wyścigu otwierającym drugą rundę Kia Lotos Race. Obok niego swoje auto postawi broniący tytułu Bartłomiej Mirecki, z drugiej linii wyruszą: gościnnie startujący Maciej Steinhof oraz Aleksander Wojciechowski.

W ten weekend zawodnicy Mistrzostw Polski Kia Picanto goszczą na austriackim torze Red Bull Ring, kiedyś znanym pod nazwą A1 Ring.

Dwie pierwsze sesje kwalifikacyjne, wyłaniające najszybszych 10 kierowców którzy biorą udział w Q3 odbywały się w deszczowej pogodzie. Kluczową kwestią był naturalnie dobór opon do panujących warunków. Doskonale radzili sobie z tym Mirecki, Kostrzak, Steinhof i Wojciechowski. Finałowa sesja, gdzie czasy są zerowane i liczy się tylko najlepszy rezultat jednego okrążenia odbywała się już na suchym torze. Oprócz regularnie startujących w mistrzostwach zawodników, znalazło się w tej grupie także dwóch gości VIP – Maciej Steinhof i Łukasz Byśkiniewicz.

Pierwszy z nich to uczestnik pierwszego pucharu Kia Picanto i mistrz niemieckiej serii VW Polo, obecnie startujący w krajowym pucharze Golfa. Drugi to dziennikarz TVN Turbo i regularny uczestnik rajdowego pucharu Fiesty. Obaj doskonale radzą sobie w Austrii za kierownicami Picanto, ale nie obeszło się na koniec Q3 bez przygody – auto Byśkiniewicza wypadło z trasy na pierwszym zakręcie Red Bull Ringu i uszkodzone zostało w nim koło oraz przedni pas. Zniszczenia jednak nie są poważne i dziennikarz ruszy do wyścigu z wywalczonej pozycji.

W tej rundzie KLR weźmie udział 24 kierowców, którzy zmierzą się w dwóch wyścigach po 12 okrążeń każdy. W pierwszym biegu kolejność startową ułożyły zakończone właśnie kwalifikacje. Do drugiego czołowa dziesiątka zawodników z pierwszego wyścigu, na starcie staje w odwróconej kolejności. Po pierwszej rundzie, jaka dwa tygodnie temu odbyła się na węgierskim torze Hungaroring, liderem jest ubiegłoroczny triumfator mistrzostw – Bartłomiej Mirecki. Na Węgrzech zdecydowanie dominował i wygrał obydwa biegi. Czy ta sztuka uda mu się także na górzystym torze w Styrii, już wkrótce się przekonamy.

 

Kolejność na starcie do I wyścigu KLR:

1. S. Kostrzak 2:09.304

2. B. Mirecki 2:09.526

3. M. Steinhof 2:10.093

4. A. Wojciechowski 2:10.208

5. K. Wróbel 2:10.314

6. M. Śmigiel 2:10.445

7. Ł. Byśkiniewicz     2:10.761

8. M. Gadomski 2:11.399

9. M. Matczak 2:11.474

10. M. Kasprzak 2:12.618

11. P. Krężelok 2.22.725

12. D. Łata             2.23.000

13. G. Kubat 2:23.118

14. F. Tokar 2:23.166

15. B. Siemieńczuk  2:23.410

16. M. Dreszer 2:23.434

17. M. Maliszewski 2:23.578

18. O. Stępień 2:23.720

19. M. Jaros 2:23.852

20. K. Steinhof 2:24.683

21. P. Belka 2:26.314

22. J. Komorowski     2:26.819

23. P. Kadlec 2:27.235

24. D. Kotarba-Majkutewicz 2:28.410

Fanklub Kia to serwis prowadzony przez entuzjastów niezależny od Kia Motors Polska. Na naszych stronach publikujemy najnowsze informacje, opisy poszczególnych modeli, testy oraz ciekawostki dotyczące samochodów marki Kia. Umieszczone na stronie znaki towarowe użyte są wyłącznie w celach informacyjnych i stanowią własność ich producentów.

Francuski rząd wystosował oficjalne pismo do Komisji Europejskiej o wprowadzenie kontroli samochodów z Korei Południowej.