Reklama

NASI PARTNERZY

Reklama

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Kia w rekordowo krótkim czasie dogoniła europejskich konkurentów. Nowy cee’d oferuje przestronną karoserię, cichy i mocny silnik wysokoprężny oraz mnóstwo nowych systemów wspierających kierowcę, a mimo to jego cena pozostaje konkurencyjna.

 

Kia Lotos Race po sesjach kwalifikacyjnych

Kia Lotos Race 2013We wszystkich trzech sesjach kwalifikacyjnych najszybszy był zeszłoroczny zwycięzca, Bartłomiej Mirecki. Dzięki temu wystartuje z pole position do pierwszego w tym sezonie wyścigu Kia Lotos Race.

Obok niego swoje auto ustawi Filip Tokar. Aleksander Wojciechowski i Michał Śmigiel to dwójka najszybszych, tegorocznych debiutantów. Ich wyścigowe Picanto ruszą odpowiednio z 5 i 6 pola*.

Pogoda na Hungaroring znów nie sprawiała kłopotów, bo było słonecznie chociaż wietrznie. Ale zbliżająca się do 30 st. C w cieniu temperatura wcale nie ułatwiała życia kierowcom i trzeba się było wykazać dobrą kondycją w nagrzanym do granic samochodzie. Nowy tor też wysoko zawiesił poprzeczkę dla zawodników KLR i ich mechaników. Było sporo prób z ustawieniami układu jezdnego, a zwłaszcza ze znalezieniem odpowiedniego ciśnienia w oponach, które gwarantowałoby odpowiednią przyczepność i szybkość. Górą w tych zabiegach przez wszystkie sesje kwalifikacyjne jest zespół urzędującego mistrza Polski, ale jego rywale podkreślają, że nie zamierzają łatwo składać broni w jutrzejszym wyścigu.

Czołówka najszybszych w kwalifikacjach w zasadzie od pierwszych okrążeń pozostaje niezmienna, plasują się w niej (obok zdobywcy pole position) m.in. Stanisław Kostrzak, Filip Tokar, Oskar Stępień i Krzysztof Steinhof. Na kłopoty ze znalezieniem odpowiedniego rytmu narzeka Grzegorz Kubat, startujący jutro z 11 pola, a któremu do zakwalifikowania się dziś do Q3 zabrakło 0,007 sekundy.

Wypowiedzi zawodników po kwalifikacjach:

Bartłomiej Mirecki (1 pole startowe) - „Czasówki” faktycznie mogę zaliczyć do udanych, we wszystkich sesjach byłem najszybszy na torze. W ostatniej już jechałem zdecydowanie spokojniej, bez nerwów i niepotrzebnych przygód. Rezultat to oczywiście wynik wkładu pracy mojego tty i całego zespołu, który siedzi nad samochodem od świtu do późnej nocy, starając się przygotować go jak najlepiej. Ja tylko musiałem skupić się i pojechać dobre okrążenie. Udało się, mam pierwsze pole, jutro tylko liczę na to, że nasi nowi zawodnicy, którzy także weszli do czołowej dziesiątki nie będą chcieli wygrać wyścigu w pierwszym zakręcie, bo to może spowodować kłopoty.

Bartłomiej Mirecki

Filip Tokar (2 pole startowe )- Trzeba się było napocić i namęczyć żeby osiągnąć ten wynik. Przyłożyłem się do treningów na nowym torze i to chyba zaowocowało wynikiem. Ruszam z pierwszej linii, ale najważniejsze będzie to, co się wydarzy w wyścigu. Tu trzeba trzymać koncentrację non stop, bo nawet najmniejszy błąd oznacza stratę czasową. Po raz pierwszy jechaliśmy kwalifikacje w nowym formacie i te trzy sesje to chyba ciekawe rozwiązanie. W ostatniej sesji jest zdecydowanie więcej miejsca i można przyłożyć się do uzyskania czystego, szybkiego kółka. Podoba mi się.

Stanisław Kostrzak (3 pole startowe) - Nigdy nie jest łatwo zrobić dobry wynik, a tu jeszcze ta trzecia sesja kwalifikacyjna – zupełna nowość w naszych mistrzostwach. Ale udało się i mogę być dobrej myśli. Filip Tokar jest w moim zasięgu, trochę mnie deprymuje niesamowity czas Bartka, ale zobaczymy co się będzie działo w wyścigu. Ruszam zza niego, więc nie skreślam swoich szans. Pomaga mi też mój nowy trener, Kamil Raczkowski. On zna ten tor, ścigał się tu Cee’dem i mam nadzieję, że przekaże mi maksimum wiedzy o sposobach na triumf na Hungaroringu. Ale każdy wyścig to inny scenariusz i zaplanować efektów się zwyczajnie nie da.

Michał Śmigiel (6 pole startowe) - Przyznam, że było mi dosyć ciężko osiągnąć ten wynik. Ja nie mam jeszcze prawa jazdy, więc kontakt z samochodem mogę mieć tylko tu, na torze. Musiałem zatem poznać auto i jeszcze uzyskać dobry czas. Ale chyba wyszło nie najgorzej. Bardzo dziękuję mojemu zespołowi za świetne przygotowanie samochodu. A plan na jutro? Dobrze wystartować i szybko jechać do mety.

Start pierwszego wyścigu Mistrzostw Polski Kia Picanto jest planowany na godzinę 12.30. Zawodnicy będą mieli do pokonania 12 okrążeń. Po 20-minutowej przerwie ponownie staną na starcie do drugiego biegu. Ustawienie pierwszej 10 będzie odwrócone w stosunku kolejności wyników zakończonego wcześniej wyścigu.

Fanklub Kia to serwis prowadzony przez entuzjastów niezależny od Kia Motors Polska. Na naszych stronach publikujemy najnowsze informacje, opisy poszczególnych modeli, testy oraz ciekawostki dotyczące samochodów marki Kia. Umieszczone na stronie znaki towarowe użyte są wyłącznie w celach informacyjnych i stanowią własność ich producentów.

Kia Motors Corporation została doceniona i wyróżniona przez niezależną niemiecką organizację nadzoru technicznego TÜV Nord za wyjątkowe własności ekologiczne trzech najnowszych modeli.