- Błąd
Kia Optima - europejski debiut w Paryżu
- piątek, 06 maja 2011
Premiera należącego do segmentu D modelu Kia Optima była jedną z największych atrakcji tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Niektóre media uznały Optimę za rewelację salonu i przyznały, że następca Magentisa robi niewiarygodne wrażenie – może nawet jeszcze większe niż cee’d, w czasach, gdy zastępował Cerato...
Światowa premiera tego śmiało i dynamicznie wystylizowanego samochodu, znanego w Korei jako ‘K5’ oraz jako ‘Kia Optima’ w innych krajach − odbyła się na New York International Auto Show w kwietniu bieżącego roku i dała początek międzynarodowemu sukcesowi sprzedaży. Wraz z planowanym na drugą połowę 2011 wejściem do Europy, w tym również do Polski, Kia Optima stwarza szansę na kontynuację tego trendu oraz wyraźne zwiększenie udziału Kia w segmencie D.
Kia Optima jest w każdym calu konstrukcją całkowicie nową. Jest to pojazd dłuższy, niższy oraz szerszy, który dysponuje wyraźnie wydłużonym rozstawem osi w stosunku do poprzednich propozycji Kia w tym segmencie i uosabia − jak mówi naczelny projektant Kia (CDO) Peter Schreyer − „ducha nieskrępowanej, atletycznej i wizualnej, sportowej energii”.
Koncepcję tego pojazdu oparto na czterech podstawowych elementach: Wybitna Stylizacja − a więc niepospolita linia nadwozia i zorientowany na kierowcę układ wnętrza; Wiodące w Klasie Osiągi − czyli poddane downsizingowi, lecz mocniejsze silniki z sześciostopniowymi skrzyniami przekładniowymi; Komfort i Przestrzeń we wnętrzu − tj. nowa platforma o wydłużonym rozstawie osi oraz Zaawansowane Wyposażenie − w postaci licznych opcji high-tech.
Odpowiadający tym założeniom samochód został bardzo dobrze przyjęty. Po wprowadzeniu na lokalny rynek koreański w maju 2010, spotkał się z natychmiastowym uznaniem klientów, a jego sprzedaż w czerwcu i lipcu przekroczyła poziom 10.000 sztuk − przynosząc po raz pierwszy marce Kia tytuł krajowego „bestsellera”.
Specyfikacja i wyposażenie Kia Optima będą naturalnie „skrojone” pod gusta europejskie. Od momentu swej premiery, auto dostępne będzie w Europie z dwoma silnikami do wyboru: benzynowym o pojemności 2,0 litrów i mocy 170 KM* oraz 136-konnym* wysokoprężnym o pojemności 1,7 litra. W terminie późniejszym oferowana będzie także druga wersja 1,7-litrowego Diesla o podwyższonej do 160 KM* mocy.
Szereg rozwiązań paliwo-oszczędnych (m.in. alternator z systemem oszczędzania mocy i odsprzęganiem granicznym oraz innowacyjny system zarządzania działaniem akumulatora BMS) powoduje, iż Kia Optima ma szansę być pojazdem o najniższej emisji dwutlenku węgla w swej klasie − zaledwie 122 gramy CO2 na kilometr. Dla kierowców pragnących jeszcze bardziej ograniczyć oddziaływanie na środowisko naturalne oferowany będzie jako opcja układ Kia ISG, który automatycznie wyłącza, a następnie uruchamia silnik w warunkach intensywnego ruchu miejskiego. Pozwoli to redukować emisję CO2 nawet do 113 g/km co oznacza, że w większości krajów europejskich Kia Optima należeć będzie do kategorii pojazdów o najniższym opodatkowaniu.
Wszystkie silniki dostępne będą w parze z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną
Ukierunkowany na komfort kierowcy, nowy sedan Kia charakteryzuje się dynamiką i precyzją prowadzenia − w połączeniu z wyszukanym wyposażeniem oraz bogatą listą wyposażenia high-tech, spotykanym z reguły w pojazdach klasy Premium.
„Kia Optima to samochód o szczególnych wymiarach i proporcjach, który bez wątpienia wyróżnia się na tle swego segmentu. Nowa, średniowymiarowa platforma i konstrukcja karoserii przenosi ten pojazd na kolejny szczebel naszej rewolucji designu.” - twierdzi Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu Kia Motors Europe.
„Badania Kia pokazują, iż pomimo trwających problemów ekonomicznych w skali globalnej, popyt na samochody typu sedan segmentu D utrzyma w wielu krajach tendencję rosnącą na przestrzeni kolejnych trzech lat. Spodziewamy się wzrostu sprzedaży o 23% z 4,3 mln w roku ubiegłym − do 5,3 miliona w roku 2013. Mimo, iż liczymy się z kurczeniem się tego segmentu w Zachodniej Europie − Kia Motors dąży do zwiększenia swego udziału w tym sektorze rynkowym. Ankiety konsumenckie na temat nowego auta przyniosły bardzo pozytywny odzew i dlatego uważamy, iż Kia Optima wyraźnie zwiększy naszą obecność w segmencie D − czyli pojazdów klasy średniej na rynkach całego świata.” − mówi w konkluzji Benny Oeyen.
Tak jak wszystkie inne modele Kia oferowane w Europie, Kia Optima objęta będzie 7-letnią/150.000 km gwarancją producenta, którą w całości „dziedziczyć” mogą kolejni właściciele samochodu.
Dzieło zespołu designerów w niemieckim Frankfurcie oraz w kalifornijskim Irvine pod wodzą CDO Kia Petera Schreyera, nowy model Kia inspiruje i zachęca klientów do wyboru pojazdu tej marki.
„Stworzyliśmy produkt, którego nikt się po Kia nie spodziewał i o to nam dokładnie chodziło.” − twierdzi CDO marki Kia, Peter Schreyer − „Kia Optima to więcej niż krok do przodu w stosunku do poprzednika, lecz i zupełnie nowy design. W każdym detalu dostrzec można nasze zdecydowanie, lub intencję − by zwiększyć udział Kia w tym segmencie. Dzięki wyważeniu muskularnych proporcji z elegancją spadzistej linii dachu, powstał samochód wprost emanujący wiarą i pewnością siebie z każdego punktu widzenia.” „Jest to nowy wątek w procesie ewolucji wzorniczego DNA naszej marki − a to dzięki kombinacji prostych i płynnych linii oraz eleganckich, lecz nieskomplikowanych kształtów, które przyciągają uwagę tak, jak idealnie skrojony, włoski garnitur.” - mówi Peter Schreyer.
Wysoka i wyraźna linia okien, boczne przetłoczenia karoserii oraz dobitnie zaznaczone nadkola rysują bryłę o atletycznej lecz wdzięcznej sylwetce. Zbliżona do coupé linia karoserii nadaje Kia Optimie żywiołowej dynamiki lecz także poprawia efekt aerodynamiczny. Obniżony z 0,32 (dla poprzednika) do 0,29 współczynnik oporu powietrza Cd oznacza zwiększony komfort jazdy i lepsze osiągi − przy mniejszym zużyciu paliwa.
Zgodnie z firmową filozofią oferowania produktu o doskonałej wartości za swą cenę, Kia Optima posiadać będzie bogate wyposażenie seryjne oraz liczne elementy opcjonalne, które z reguły występują tylko w pojazdach klasy Premium.
Wyposażenie standardowe obejmować będzie (w zależności od wersji modelowej) m.in. szyby atermiczne (Solar Glass) oraz repetery kierunkowskazów w obudowach lusterek zewnętrznych. We wszystkich poziomach wyposażenia przewidziano elektryczne sterowanie podparcia lędźwiowego fotela kierowcy i choć specyfikacja pojazdu może się różnić na poszczególnych rynkach − nawet jej poziom podstawowy obejmować będzie chromowane nakładki słupków ‘A’ do ‘C’, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane okna przednie i tylne, radioodbiornik CD z sześcioma głośnikami, zdalnie sterowany zamek centralny i alarm przeciwkradzieżowy, kierunkowskazy LED w obudowach lusterek bocznych, aerodynamiczne pióra wycieraczek szyby czołowej, odmrażacz szyby czołowej oraz składany podłokietnik centralny kanapy tylnej z dwoma uchwytami na butelki/puszki.
Dostępne w ramach standardu dla wyższych poziomów wyposażenia lub opcjonalnie dla niższych − będą także elektrycznie składane lusterka zewnętrzne oraz system wspomagający parkowanie SPAS.
Dostawy Optimy na rynki światowe pochodzić będą z koreańskiej fabryki Hwasung. Samochody przeznaczone na rynek chiński produkowane będą od 2011 roku w Chinach.
Pierwsza generacja samochodów segmentu D marki Kia − Optima/Magentis weszła na rynki w roku 2001. Premiera drugiej generacji tej klasy pojazdów − stanowiąca dla Kia duży krok naprzód − nastąpiła w roku 2006. W przeciągu następnych czterech lat samochody te przyciągnęły tysiące klientów, a ich łączna sprzedaż w skali globalnej w roku 2009 przekroczyła 110.000 sztuk.
« poprzednia |
---|
Test: Kia Venga 1.4 - 90 KM
Na polskim rynku Venga zadebiutowała w 2010 roku i już na dobre się tu zadomowiła. O popularności บาคาร่า tego modelu świadczą wyniki sprzedaży Kia, które ostatnio publikowaliśmy. Zaraz po modelu Sportage jest to najchętniej kupowany model tego producenta.
GOŚCIMY
Naszą witrynę przegląda teraz 24 gościNowa Kia Rio sedan od lutego dostępna w polskich salonach.
Już w lutym odbedzie się premiera rynkowa nowej Kia Rio w wersji sedan, która dołączy do już oferowanej 5-dzrzwiowej wersji hatchback. Ceny nowej Kii zaczynają się od 40 990 zł.