Reklama

NASI PARTNERZY

Reklama

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Kia w rekordowo krótkim czasie dogoniła europejskich konkurentów. Nowy cee’d oferuje przestronną karoserię, cichy i mocny silnik wysokoprężny oraz mnóstwo nowych systemów wspierających kierowcę, a mimo to jego cena pozostaje konkurencyjna.

 

Cennik drugiej generacji Kia cee’d

Kia cee'dZnamy już ofertę cenowo-specyfikacyjną dla długo oczekiwanej drugiej generacji modelu Kia cee‘d. Dołożono wszelkich starań, aby dostosować nowego cee'da do potrzeb polskiego rynku oraz uzyskać jak najwyższy poziom konkurencyjności. Nowy cee‘d ma za zadanie jeszcze bardziej umocnić  pozycję jednego z najbardziej atrakcyjnych pojazdów w segmencie C.

Kia cee’d w wersji pięciodrzwiowej, która pojawi się w polskich salonach w maju, została wyceniona na 49 990 złotych. Kombi wymaga dopłaty 3 000 złotych i ta wersja jest już dostępna w ogłoszonym cenniku jednak realizacja zamówień na kombi nastąpi zaraz po wakacjach.

Nowy cee‘d dostępny jest w 4 wersjach wyposażenia S/M/L/XL. Na uwagę zasługuje w tym miejscu  bardzo bogate wyposażenie dostępne już w wersji podstawowej. Obejmuje ono między innymi: 6 poduszek powietrznych, elektryczne wspomaganie kierownicy, ESC z ABS, HAC, VSM, światła projekcyjne, centralny zamek, komputer pokładowy, radio CD/MP3 z USB, AUX, iPod – sterowane z kierownicy, konsolę centralną z podłokietnikiem, ekektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane lusterka, koło dojazdowe, regulację kolumny w 2 płaszczyznach i wysokości fotela kierowcy. Klimatyzacja manualna z funkcją chłodzenia schowka wymaga dopłaty 3 500 zł (standard dla wersji M). Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z 2 trybami pracy: soft i fast, jonizatorem powietrza, systemem automatycznego odparowywania szyby przedniej i funkcją chłodzenia schowka dostępna jest w standardzie w pozostach wersjach wyposażenia (L/XL).

Dodatkowo klienci mają możliwość tworzenia indywidualnej specyfikacji gdyż Kia oferuje 13 opcji wyposażenia, 10 atrakcyjnych kolorów nadwozia oraz 3 kolory wnętrza.

Podobnie jak w przypadku innych modeli Kia sprzedawanych w Europie, cee‘d oferowany będzie z jedyną w swoim rodzaju gwarancją producenta na 7 lat lub 150 000 km. Gwarancja ta przechodzi bez ograniczeń na kolejnych właścicieli pojazdu.

Elegancka i wyrafinowana: nowa Kia cee’d

Światowa premiera nowej Kii cee’d odbyła się na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2012 w Genewie. Bardziej zaawansowana technologicznie, bardziej ekonomiczna, wyrafinowana i jeszcze bardziej satysfakcjonująca w prowadzeniu niż poprzednio, nowa Kia cee’d ma szanse kontynuowania sukcesu swej pierwszej generacji, umacniając pozycję Kia jako jednej z wiodących marek samochodowych w Europie.

nowa Kia cee'd

Wprowadzony na rynek w roku 2006 pierwszy cee’d stał się symbolem wielkich zmian i historycznym kamieniem milowym dla marki Kia. Zaprojektowany, skonstruowany i produkowany w Europie cee’d był pierwszym modelem, dzięki któremu Kia mogła poważnie stanąć w szranki z innymi, renomowanymi markami. Zdobywając uznanie nie tylko mediów ale i szerokiej publiczności za całokształt oferty rynkowej, cee’d zajął czwarte miejsce w konkursie Car Of The Year (C.O.T.Y.) 2007 − najwyższe, jakie kiedykolwiek zyskał pojazd marki Kia.   

„cee’d pierwszej generacji umożliwił nam wejście do niezwykle ciasnego segmentu C po raz pierwszy z samochodem naprawdę konkurencyjnym.” − mówi Paul Philpott, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe − „Pierwszy cee’d oznaczał wielki przełom dla Kia w roku 2007. Model drugiej generacji reprezentuje dzisiaj następny ważny moment dla naszej marki, w kategoriach nie tylko użytkowych i technologicznych ale także znaczenia dla dalszego rozwoju sprzedaży Kia w Europie.” 

„Od czasu premiery, sprzedaż samochodów rodziny cee’d na rynku globalnym  przekroczyła 633.000 sztuk, zmieniając sposób postrzegania marki Kia. Powstał w ten sposób mocny fundament powodzenia nowych modeli Kia w innych segmentach rynku. Nadzwyczajny sukces najnowszych konstrukcji Kia Rio, PicantoSoul, Sportage i Sorento wynika w znacznej mierze z pozytywnej reakcji na pierwszego cee’da i 7-letniej gwarancji oferowanej na ten model.” − powiedział Paul Philpott.

Wymiary zewnętrzne 

Nowy cee’d jest dłuższy i niższy od poprzednika, zyskując w ten sposób wygląd bardziej sportowy. Długość całkowita wzrosła o 50 mm (do 4310 mm) przy zmniejszonym o 10 mm „wzroście” (do 1470 mm) dzięki obniżeniu wysokości zawieszenia. Pomimo całkowicie nowej płyty podłogowej, nowy cee’d utrzymuje niezmieniony  rozstaw osi wynoszący 2650 mm.

Efektem poszerzenia rozstawu kół jest jeszcze bardziej atletyczny wygląd samochodu. Mimo, iż bryła nadwozia jest o 10 mm węższa, rozstaw kół przednich wzrósł o 17 mm, a tylnych o 32 mm. Dodatkowy wpływ na wizualną estetykę mają dostępne opcjonalnie, felgi z lekkiego stopu o średnicy 16 lub 17 cali, które wraz z ogumieniem niemal całkowicie wypełniają wnęki kół.

nowy Kia cee'd

Wysmukła sylwetka nowego modelu dopracowana została w wyniku intensywnych testów i sprawdzianów w supernowoczesnym tunelu aerodynamicznym koreańskiego centrum badawczo-rozwojowego Kia w Namyang. Znaczne pochylenie szyby czołowej, zastosowanie dolnych osłon silnika i centralnej części podwozia oraz odpowiednie wyprofilowanie tylnego spojlera nadokiennego i kloszy lamp tylnych to niektóre tylko rozwiązania umożliwiające uzyskanie współczynnika Cd o wartości zaledwie 0,30, która zaliczając się do najniższych w tej klasie pojazdów − przyczynia się odczuwalnie do ograniczenia zużycia paliwa i hałasów aerodynamicznych w kabinie.

Produkcja nowego cee’da powierzona została wyłącznie słowackiej fabryce Kia w Żylinie. Gama kolorystyczna obejmować będzie ponad 10 kolorów nadwozia – z czego pięć zupełnie nowych. Nowy cee’d jest także jednym z pierwszych modeli noszących na masce silnika nowy emblemat firmowy Kia. Nieco uproszczony, lecz bardziej elegancki design nowego znaku firmowego zdaje się nawiązywać do ekskluzywnej aury nowego cee’da pogrubionym rysunkiem liter KIA dla lepszej czytelności i rozpoznawalności.

Mocne lecz oszczędne jednostki napędowe z sześciostopniową skrzynią przekładniową

W trakcie procesów konstrukcyjno-rozwojowych nowego ceed’a szczególny nacisk położono na ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin − przy zachowaniu szybkości reakcji oraz mocy jednostek napędowych. Dzięki modernizacji silników i wprowadzeniu być może niewielkich, lecz istotnych zmian, średnie zużycie paliwa udało się zmniejszyć w całej gamie modelowej o rząd 4%.

W zależności od specyfiki poszczególnych rynków, nowa Kia cee’d oferowana będzie z szeroką gamą jednostek napędowych o mocy od 90 do 135 KM. W większości krajów Europy Zachodniej oznaczać to będzie możliwość wyboru pomiędzy dwoma silnikami benzynowymi − 1.4 MPI albo 1.6 GDI o mocy 100 i 135 KM oraz dwoma wysokoprężnymi: 1.4 WGT o mocy 90 KM lub 110 albo 128-konnym Dieslem 1.6 VGT.

Kia przewiduje, że największym powodzeniem na większości rynków sprzedaży cieszyć się będzie ‘topowy’ i paliwo-oszczędny turbodiesel 1.6 VGT. Silnik ten generuje 128 KM przy momencie obrotowym 260 Nm i współpracować może z sześciostopniową skrzynia manualną lub automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje poniżej 11 sekund, a zużycie paliwa nie przekracza 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym (3,7 l/100 km dla samochodów z pakietem EcoDynamics) przy emisji CO2 do atmosfery od 97 g/km.  

Niezaprzeczalnymi zaletami  silników benzynowych serii „Gamma” są znakomicie wyważone proporcje pomiędzy osiągami a oszczędnym zużyciem paliwa. Najsilniejsza jednostka 1.6 Gamma GDI, która zadebiutowała w Kia Sportage, wyposażona jest w układ bezpośredniego wtrysku paliwa zwiększający wytwarzaną moc (135 KM) oraz moment obrotowy (164 Nm), przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa i emisji

spalin. Napędzana tym silnikiem nowa Kia cee’d przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,9 sekundy i zużywa średnio 5,8 l/100 km (5,2 l/100km z pakietem EcoDynamics) − przy emisji CO2 do atmosfery od 119 g/km.

Cała gama jednostek napędowych oferowana jest w zestawie z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną. Zależnie od wersji modelowej, wraz z silnikiem 1.6 GDI dostępna jest opcjonalnie nowa, sześciostopniowa skrzynia dwusprzęgłowa DCT, która zauważalnie zmniejsza zużycie paliwa a dzięki płynności automatycznej zmiany przełożeń wydatnie zwiększa komfort prowadzenia.

Skonstruowana w partnerstwie z  niemiecką firmą inżynieryjną skrzynia DCT plasuje markę Kia w gronie kilku zaledwie światowych firm  motoryzacyjnych, które poszczycić się mogą produkcją własnych przekładni dwusprzęgłowych. Koncepcja DCT polega na połączeniu dwóch zespołów przekładniowych z oddzielnymi sprzęgłami suchymi we wspólnej obudowie. Jeden z nich ‘obsługuje’ biegi 2-4-6 i wsteczny, a drugi − biegi 1-3-5. Pracując równolegle, jeden zespół przekładniowy przygotowuje załączenie kolejnego biegu, podczas gdy poprzedni bieg jest jeszcze zazębiony. Nad zmianą biegów czuwają elektryczne siłowniki sterowane przez moduł TCU (Transmission Control Unit), a cała operacja pozwala na nieprzerwany dopływ momentu obrotowego na napędzane koła przy minimalizacji strat energetycznych, jakie z reguły powoduje skrzynia automatyczna z konwertorem hydrokinetycznym typu konwencjonalnego.       

Podobnie jak inne samochody marki Kia w Europie, nowy cee’d oferowany będzie także z ekologicznymi rozwiązaniami submarki EcoDynamics®, firmującej technologie obniżające zużycie paliwa i emisję spalin. Technologie te, w postaci systemu ISG (Start/Stop), ogumienia o niskich oporach toczenia i systemem zarządzania wydajności alternatora (AMS) dostępne będą w samochodach napędzanych zarówno silnikami benzynowymi jak i wysokoprężnymi. 

Wyższy komfort jazdy, lepsze prowadzenie i zmienna siła wspomagania kierownicy

Jako punkt odniesienia dla poziomu komfortu i charakterystyki jezdnej nowego cee’da konstruktorzy Kia przyjęli wiodące w tej klasie pojazdy marek konkurencyjnych klasy zbliżonej do Premium. Nowa Kia cee’d posiada mocowane do ramy pomocniczej niezależne zawieszenie (przednie na kolumnach MacPherson i tylne w układzie multi-link), które w wyniku poszerzenia rozstawu kół − zapewnia odczuwalną poprawę charakterystyki jezdnej i komfortu prowadzenia. Dzięki zwiększeniu sztywności skrętnej nadwozia (o 45% w stosunku do poprzednika) możliwe było wprowadzenie licznych, choć niewielkich zmian w komponentach zespołów podwozia, sprężynach i amortyzatorach, które wpływają na stopień komfortu jazdy oraz hałasów, drgań i wibracji (NVH).

Modyfikacje przedniego zawieszenia objęły zwiększenie kąta wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy (z 4,4 do 5,20) celem poprawy stabilności w jeździe na wprost, zastosowanie większych łożysk i wzmocnionych piast kół oraz tulei mocowania ramy pomocniczej o zwiększonej średnicy. W zawieszeniu tylnym modyfikacje sprowadzają się do zmiany geometrii pod kątem precyzji śladowości kół, zwiększenia średnicy tulei wahaczy oraz ogólnej redukcji oporów tarcia.

Układ kierowniczy wyposażony jest w wspomaganie elektryczne. Średnica zawracania wynosi 10,85 m przy 2,85 obrotach kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi. Dla amatorów bardziej dynamicznej jazdy dostępny będzie w bogatszych wersjach wyposażenia (L, XL) system Flex Steer™ o trzech trybach pracy −  komfortowym, normalnym i sportowym, umożliwiający wybór siły  wspomagania i czułości pracy układu w zależności od warunków jazdy i upodobań kierowcy.

Mniej hałasów, więcej miejsca

Jednym z ważnych zadań stojących przed inżynierami Kia było udoskonalenie kabiny pasażerskiej pod względem wyrafinowania konstrukcyjnego oraz NVH. W tym celu zastosowano pogrubione o 14% szyby w drzwiach przednich, aerodynamiczne obudowy lusterek zewnętrznych, nowe poduszki mocowania silnika o zwiększonej skuteczności tłumienia drgań, drążone półosie napędowe, wzmocnione węzły łączące progi ze słupkami „B”, podwójne uszczelki drzwiowe oraz specjalne wypełnienia piankowe w słupkach A, B i C karoserii. Efektem tych rozwiązań jest spadek odczuwalnych w kabinie hałasów do poziomu  porównywanego z najlepszymi standardami w tej klasie pojazdów.

Wydłużenie nowego ceed’a przy niezmienionym rozstawie osi (2650 mm) powoduje, że przestrzeń na głowę i nogi dla kierowcy oraz przedniego pasażera wzrosła odpowiednio o 12 i 9 mm, a szerokość na poziomie ramion dla pasażerów tylnej kanapy o 5 mm. Pojemność bagażnika zwiększyła się o 12% do 380 litrów (tj. o 40 litrów), a dzielone  siedzenia tylne składają się teraz całkowicie płasko − tworząc praktyczną podłogę ładunkową. 

Wysoka jakość wyposażenia i zaawansowane technologie

Dzięki wyższej niż poprzednio jakości materiałów w kabinie pasażerskiej oraz bogatemu zestawowi wyposażenia high-tech, wnętrze nowego ceed’a nie ustępuje na krok eleganckiej stylizacji nadwozia.

Podstawowe i pomocnicze elementy sterowania zgrupowane są w sposób ułatwiający intuicyjną obsługę przez kierowcę, a nowy standard wyposażenia wnętrza obejmuje regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy, gniazda przyłączeniowe iPoda, AUX i USB, system audio z sześcioma głośnikami oraz wielofunkcyjny komputer podróżny.

nowy cee'd

Nastrój ekskluzywności wnętrza buduje rozproszone oświetlenie LED w konsoli centralnej wraz z pionowymi „płetwami” wewnętrznych klamek drzwi. Nabywca może wybierać pomiędzy chromowanymi, ‘fortepianowo’ czarnymi oraz anodyzowanymi akcentami wysmakowanego designu  kabiny. Seryjnie oferowane będą dwie wersje kolorystyczne materiałowej tapicerki siedzeń i wnętrza: jednotonowa czarna i dwutonowa szaro-beżowa; opcjonalnie dostępna będzie także tapicerka skórzana.

W zależności od wersji wyposażenie obejmuje m.in. ekran TFT sterowania systemami samochodu, dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektrycznie regulowany fotel kierowcy oraz elektrycznie sterowane, pełnowymiarowe (1045 mm długości) panoramiczne okno dachowe. Dostępne będą również światła do jazdy dziennej LED, statyczne lampy doświetlenia zakrętów (zależnie od kąta skrętu kół) oraz zaawansowane reflektory  Bi-ksenonowe (HID) z funkcją doświetlania skrętu światłem mijania. Parkowanie nowym cee’dem ułatwi System Kia Auto Park, wyposażony w czujniki przednie, boczne i tylne oraz wspomaganą komputerowo automatykę kierowania do równoległego parkowania pojazdu. Proces parkowania kierowca może kontrolować (a więc i przerwać) naciskając pedał hamulca lub przyspieszenia. 

Bezpieczeństwo w najwyższym stopniu

Bezpieczeństwo jest niezmiennie najwyższym priorytetem dla marki Kia, dlatego też nowy cee’d poszczycić się może licznymi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego pod kątem ochrony swoich pasażerów − ale także innych uczestników ruchu drogowego. Celem Kia jest uzyskanie najwyższej oceny w testach bezpieczeństwa EuroNCAP dla nowej generacji modelu cee’d. 

Wyposażenie cee’da nowej generacji obejmuje w zakresie bezpieczeństwa m.in. systemy: elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP), przeciwblokowania hamulców (ABS), wspomagania hamowania awaryjnego (BAS), wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC), podowiedzi ruchu kierownicy (VSM) oraz sygnalizacji awaryjnej migającym światłem STOP w momencie rozpoczęcia gwałtownego hamowania (ESS).

W zakresie bezpieczeństwa biernego skorupa nadwozia nowego cee’da wykonana jest w 57% ze stali nadwytrzymałej i zawiera szereg nowych rozwiązań podnoszących wytrzymałość udarową. Niezwykle odporną mechanicznie „klatkę bezpieczeństwa” tworzą nowe wsporniki łączące punkty mocowania przedniego i tylnego zawieszenia, nowe wytłoczki pomiędzy podłogą bagażnika a otworem klapy tylnej oraz wzmocnienia  łączące tylne podłużnice dachu ze słupkami „C” i poprzecznicami podłogowymi. 

Zwiększoną ochronę w razie kolizji bocznej zapewniają pogrubione o połowę belki wewnętrzne drzwi, wzmocniona poprzecznica dachowa pomiędzy słupkami „B” oraz wykonane ze stali nadwytrzymałej progi karoserii.

Nowa Kia cee’d wyposażona jest seryjnie w sześć poduszek powietrznych − są to poduszki czołowe, boczne oraz pełnowymiarowe kurtynowe. Wzrost bezpieczeństwa pieszych zapewniają ‘miękkie” klosze reflektorów, usztywniona dolna krawędź pasa przedniego oraz energochłonna konstrukcja zawiasów i maski silnika.  

Poniżej przedstawiamy cennik nowej generacji Kia cee'd:

Więcej zdjęć znajdziecie tutaj: galeria Kia cee'd

DANE TECHNICZNE

Konstrukcja 

Pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback;  nadwozie samonośne stalowe. Do wyboru cztery zabudowane poprzecznie silniki benzynowe  lub wysokoprężne, napędzające koła przednie poprzez sześciostopniową przekładnię manualną lub automatyczną (zależnie od wersji modelowej i preferencji rynkowych).

 

JEDNOSTKI  WYSOKOPRĘŻNE

Silnik Diesla o pojemności 1,4-litra i mocy 90 KM

Typ  / pojemność                              U2, WGT,rzędowy, 4-cylindrowy DOHC 16v /1396 cm3

Moc / moment obrotowy                  90 KM (66,0 kW) przy 4000 obr/min / 220 Nm przy 1500-2750 obr/min

Średnica cylindra x skok tłoka        75,0 x 79,0 mm

Stopień sprężania                            17,0

 

Silnik Diesla o pojemności 1,6-litra i mocy 110 lub 128 KM

Typ / pojemność                               U2, VGT, rzędowy 4-cylindrowy DOHC 16v / 1582 cm3

Moc / moment obrotowy                  110 KM (81,0 kW) przy 4000 obr/min / 260 Nm przy 1900-2750 obr/min

lub

128 KM (94,0 kW) przy 4000 obr/min / 260 Nm przy 1900-2750 obr/min

Średnica cylindra x skok tłoka        77,2 x 84,5 mm

Stopień sprężania                           17,3

 

JEDNOSTKI BENZYNOWE

Silnik benzynowy o pojemności 1,4-litra i mocy 100 KM

Typ / pojemność                               Gamma, 1,4 MPI, rzędowy 4-cylindrowy DOHC 16v / 1396 cm3

Moc / moment obrotowy                  100 KM (73,2 kW) przy 5500 obr/min / 137 Nm przy 4200 obr/min

Średnica cylindra x skok tłoka        77,0 x 74,9 mm

Stopień sprężania                           10,5

 

 

Silnik benzynowy o pojemności 1,6-litra i mocy 135 KM

Typ / pojemność                               Gamma GDI, rzędowy 4-cylindrowy DOHC 16v / 1591 cm3

Moc / moment obrotowy                  135 KM (99,0 kW) przy 6300 obr/min / 164 Nm przy 4850 obr/min

Średnica cylindra x skok tłoka        77,0 x 85,4 mm

Stopień sprężania                           11,0

 

Skrzynie przekładniowe

                                   Silniki Diesla                                              Silniki benzynowe 

                                   1.4 (90 KM)   1.6 (110/128 KM)     1.4 (100 KM ) 1.6 (135 KM)

Manualna                   6-stopniowa  6-st                             6-st                             6-st

Automatyczna           n/d                  6-st                             n/d                              6-st   (DCT)                  

                                                                                                                              

Zawieszenie

Przednie                    Niezależne, mocowane do ramy pomocniczej; kolumny MacPherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe i stabilizator poprzeczny.

Tylne                           Niezależne, mocowane do ramy pomocniczej typu multi-link; sprężyny śrubowe i amortyzatory gazowe.

Uklad kierowniczy

Rodzaj                        Przekładnia ze wspomaganiem elektrycznym, system Flex Steer™ (standard w wersji L, XL)

Obroty kierownicy     2,85 pomiędzy położeniami skrajnymi

Średnica zawracania 10,34 m

 

Hamulce

Przednie                    Tarcze wentylowane, Æ 280 x 23 mm

Tylne                           Tarcze lite, Æ 262 x 10 mm

Siłownik                     podciśnieniowy, Æ 254 mm

Droga hamowania   36,5 m od prędkości 100-0 km/h

 

Koła i ogumienie (rozmiar)

Standard                   15 x 6,0’ cali, stalowe          195 / 65 R15

(zależnie od

wersji modelowej      16 x 6,5 cala, stop lekki       205 / 55 R16

                                   17 x 7,0 cali, stop lekki        225 / 45 R17

Koło zapasowe         Koło zapasowe dojazdowe 

 

Wymiary (mm)

Zewnętrzne 

Długość całkowita                4310

Szerokość całkowita           1780  (bez lusterek zewnętrznych)

Wysokość całkowita            1470

Rozstaw:

osi                                          2650

kół przednich                        1563  (zależnie od rozmiaru felgi/ogumienia)

kół tylnych                              1571  (zależnie od rozmiaru felgi/ogumienia)

Zwis przedni                          900

Zwis tylny                                760

Prześwit                                  140

Współczynnik Cd                   0,30

 

Wewnętrzne                          z przodu         z tyłu  

Przestrzeń na głowę            1018                 976

Przestrzeń na nogi               1067                 894

Szerokość

na poziomie ramion             1420               1392

Szerokość

na poziomie bioder             1360               1295

 

Pojemności (w litrach)

Zbiornik paliwa                                 53,0

Ładunkowa                                       380,0  z kompletem pasażerów 

                                                           925,0  po złożeniu tylnych siedzeń  

                                                           470,0   z kompletem pasażerów (do lini dachu)

                                                           1318,0  po złożeniu tylnych siedzeń (do lini dachu)

 

 

Masy 

                                               Silnik Diesla                                    Silnik benzynowy

                                               1.4 (90)          1.6 (128)        1.4 (100)        1.6 (135)

Własna (kg)                          1290-1414    1300-1424    1183-1307    1193-1317

Dopuszczalna (kg)               1910               1940               1820               1840

 

Osiągi 

                                               Silnik Diesla                                    Silnik benzynowy 

                                               1.4 (90)  1.6 (110/128)        1.4 (100)         1.6 (135)

Prędkość maksymalna

km/h                                       170        182/197                  182                 195

Przyspieszenie

0-100 km/h (sek.)                 13,5      12,7/10,9                 12,8                9,9  / 10,8 (DCT)

                                                             12,3AT/11,7AT      

 

Modele standardowe 

Zużycie paliwa i poziom emisji CO2

                                               Silnik Diesla                                    Silnik benzynowy 

                                               1.4 (90) 1.6 (110/128)         1.4 (100)        1.6 (135)

Zużycie paliwa

w litrach/100 km*                  4,1      4,0/4,1                       6,0                  5,8

                                                           5,5AT/5,5AT                                     6,0AT

Emisja CO2 (g/km)              109     104/109                     139                 135

                                                           145AT/145AT                                  137AT

 

Modele serii EcoDynamics 

Fuel Consumption and Emissions

                                               Diesel                                               Silnik benzynowy 

                                               1.4 (90) 1.6 (110/128)         1.4 (100)            1.6 (135)

Zużycie paliwa

w litrach/100 km*                  4,0      3,7/3,7                      5,6                              5,2

Emisja CO2 (g/km)              105**  97/97                        130**                          119

* w cyklu mieszanym

** dane dotyczą modeli wyposażonych tylko w system ISG (bez pakietu EcoDynamics)

Fanklub Kia to serwis prowadzony przez entuzjastów niezależny od Kia Motors Polska. Na naszych stronach publikujemy najnowsze informacje, opisy poszczególnych modeli, testy oraz ciekawostki dotyczące samochodów marki Kia. Umieszczone na stronie znaki towarowe użyte są wyłącznie w celach informacyjnych i stanowią własność ich producentów.

YouTube działający w programie partnerskim z Kia Motors Corporation, ogłosił nominacje do pierwszej edycji konkursu YouTube Music Awards.