NASI PARTNERZY

Reklama

Kia Venga 1.4 - 90 KM

Kia Venga testKia Venga na polskim rynku zadebiutowała w 2010 roku i już na dobre się tu zadomowiła. To kolejne auto koreańskiego producenta, które zostało zaprojektowane z myślą o europejskim rynku i tutaj też jest produkowane.

 

Kia cee'd GT i pro_cee'd GT oficjalnie w Genewie

Kia cee'd GTNa salonie w Genewie oficjalnie zadebiutowały nowe modele Kia cee'd GT i Kia pro_cee’d GT. Z okazji rozpoczęcia produkcji Kia przygotowała specjalną, limitowaną serią pro_cee’d GT 1st Edition.

Pierwsze egzemplarze Kia pro_cee’d GT  będą występowały pod nazwą "1st Edition". Przewidziano w serii produkcyjnej zaledwie 500 takich egzemplarzy. Dostępne będą od 1 kwietnia br. wyłącznie na specjalne zamówienie.

 Kia cee'd GT

Samochody z limitowanej serii oferowane będą tylko w białym, trójwarstwowym kolorze nadwozia Tri-coat White urozmaiconym czerwoną aplikacją poniżej przedniego wlotu powietrza. Do innych elementów specjalnego wyposażenia należą 18-calowe felgi z lekkiego stopu i ramionami w błyszczącej czerni, identycznie wykończone obudowy lusterek bocznych, nakładki progowe ze stali nierdzewnej i podświetlanym logo GT oraz kolejnym numerem seryjnym, czerwone oświetlenie wnęk na nogi oraz welurowe maty podłogowe jakości Premium z podwójnym obszyciem czerwonym.

Kia proceed GT

Tak samo jak standardowa Kia pro_cee’d GT – „Pierwsza Edycja” napędzana jest wzmocnionym 1,6-litrowym silnikiem z turbosprężarką dwukanałową (twin-scroll turbo) o mocy 204 KM i momencie 265 Nm. W parze z sześciostopniową skrzynią manualną modele gamy GT przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 7,7 sekundy i osiągają prędkość maksymalną 230 km/h.

Kia proceed GT

Standardowe wyposażenie, dostępne także w topowych wersjach modelowych pro_cee’da obejmuje reflektory ksenonowe, automatyczną klimatyzację oraz panoramiczne okno dachowe.

Oba modele GT wyposażone są seryjnie w sześciostopniową przekładnię manualną i przyspieszają od 0-100 km/h w czasie 7,7 sekundy, a ich prędkość maksymalna sięga 230 km/h. Godna uwagi jest elastyczność napędu: przyspieszenie na biegu czwartym 60-100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, na biegu piątym 80-120 km/h 7,3 sekundy, a na biegu szóstym 80-120 km/h – 8,8 sekundy.

Wersje GT zostały zaprojektowane w Europie pod nadzorem Petera Schreyera, Prezesa i Głównego Stylisty Kia Motors Corporation i otrzymały nową atrapę chłodnicy oraz nowe gniazda reflektorów, pogłębione zderzaki, czteropunktowe świtała do jazdy dziennej LED, nowe lampy przeciwmgielne, podwójną końcówkę wydechu, powiększone 18-calowe felgi z lekkiego stopu a także przyciągające wzrok, lakierowane na czerwono zaciski hamulców. Całości dopełnia oferta unikalnej kolorystyki lakierów nadwozia. Wystrój kabin obejmuje sportowe fotele Recaro, metalizowane nakładki pedałów, specjalnie dobrane materiały wykończeniowe oraz wzorowany na samochodach wyścigowych, siedmiocalowy wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników, tworząc nieodparcie sportową atmosferę wnętrza.

pro_cee’d GT

„Światowa premiera nowej Kia ceed GT  oraz pro_cee’d GT akcentuje różnorodność naszej oferty modelowej i jako wyraz naturalnej ekspansji na rynku samochodów sportowych stanowi ważny krok naprzód w historii marki Kia.” – powiedział Michael Cole, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe −„Kia pro_cee’d GT spodoba się kierowcom szukającym stylu, osiągów i dynamiki jazdy, a dla klientów preferujących 5 drzwi proponujemy nieco bardziej praktycznego cee’da GT.”

Uruchomienie produkcji modeli Kia pro_cee’d GT i cee’d GT planowane jest na połowę maja 2013 w Słowackiej fabryce Kia w Żylinie, a ich sprzedaż na rynkach europejskich rozpocznie się w połowie roku.

Fanklub Kia to serwis prowadzony przez entuzjastów niezależny od Kia Motors Polska. Na naszych stronach publikujemy najnowsze informacje, opisy poszczególnych modeli, testy oraz ciekawostki dotyczące samochodów marki Kia. Umieszczone na stronie znaki towarowe użyte są wyłącznie w celach informacyjnych i stanowią własność ich producentów.

Jest to jeden z najbardziej prestiżowych europejskich plebiscytów motoryzacyjnych organizowanych przez redakcję tygodnika Auto Świat. Jego historia sięga 1976 roku a od czterech lat co roku odbywa się polska edycja tego konkursu