Warning: include_once(prolink_config.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/oskar8/domains/kia-motors.pl/public_html/prolink.php on line 7

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'prolink_config.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/php5.3/lib/php') in /home/oskar8/domains/kia-motors.pl/public_html/prolink.php on line 7

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/oskar8/domains/kia-motors.pl/public_html/index.php:1) in /home/oskar8/domains/kia-motors.pl/public_html/libraries/joomla/session/session.php on line 423

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/oskar8/domains/kia-motors.pl/public_html/index.php:1) in /home/oskar8/domains/kia-motors.pl/public_html/libraries/joomla/session/session.php on line 423

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/oskar8/domains/kia-motors.pl/public_html/index.php:1) in /home/oskar8/domains/kia-motors.pl/public_html/libraries/joomla/session/session.php on line 426
Kia Ray EV na Salonie Samochodowym w Paryżu
Reklama

NASI PARTNERZY

Reklama

Kia Venga 1.4 - 90 KM

Kia Venga testKia Venga na polskim rynku zadebiutowała w 2010 roku i już na dobre się tu zadomowiła. To kolejne auto koreańskiego producenta, które zostało zaprojektowane z myślą o europejskim rynku i tutaj też jest produkowane.

 

Kia Ray EV na Salonie Samochodowym w Paryżu

Kia Ray EVKia Ray EV (Electric Vehicle) to pierwszy elektryczny samochód marki Kia, zaprojektowany wyłącznie na potrzeby rynku koreańskiego.

Prezentowana podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Kia Ray EV to miejski zero-emisyjny samochód o dynamicznych osiągach. Źródłem napędu jest silnik elektryczny o mocy 50 kW, który za pośrednictwem automatycznej skrzyni przekazuje napęd na przednie koła. Do zasilania służą polimerowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności 16,4 kWh, które pozwalają na przejechanie do 139 km z pojedynczego naładowania. Są one zabudowane pod podłogą i tylną kanapą pojazdu, a ich żywotność przewidziana jest na 10 lat.

Mimo wyższej masy własnej niż wersja o napędzie spalinowym, osiągi samochodu Ray EV są całkowicie akceptowalne dzięki rozwijanemu przez silnik elektryczny momentowi obrotowemu 167 Nm (+77% w stosunku do wersji poprzedniej). EV przyspiesza szybciej niż wersja benzynowa (0-100 km/h w ciągu 15,9 sek.), a jego prędkość maksymalna wynosi 130 km/h. Czas ładowania akumulatorów ze zwykłej sieci domowej 220 V wynosi 6 godzin, a z gniazda szybkiego ładowania − zaledwie 25 minut.

Zestaw wskaźników na desce rozdzielczej Ray EV obejmuje pierwszy w samochodzie tego typu system precyzyjnej nawigacji, pokazujący punkty normalnego i szybkiego ładowania znajdujące się w aktualnym zasięgu jazdy. Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy automatycznej skrzyni przekładniowej w zakresie Drive: „E” (‘eco’) zmniejszający zużycie prądu by wydłużyć zasięg jazdy oraz „B” (‘brake’) nastawiony na maksymalny odzysk energii m.in. podczas zjazdów z pagórków lub wzniesień.

Kia Ray EV to samochód rzeczywiście innowacyjny. Jego serce − silnik elektryczny osiąga 93% sprawności energetycznej, co jest wynikiem najlepszym w tym segmencie pojazdów. Nowatorska konstrukcja akumulatorów pozwala obniżyć ich masę o 13% przy wzroście gęstości energetycznej o 15% w stosunku do systemów  proponowanych przez konkurencję.

Kia Ray EV

Kia Ray EV wyposażona jest także w nowe rozwiązanie odzysku energii podczas hamowania (regenarative braking system) wykorzystujący napędzany silnikiem elektrycznym aktywny siłownik hydrauliczny, który wytwarzając stałe ciśnienie w układzie hamulcowym umożliwia  niezależnie od okoliczności − operowanie pedałem hamulca ze stałą siłą. Nad bezpieczeństwem pasażerów samochodu Ray EV czuwa sześć poduszek powietrznych oraz standardowe systemy elektroniczne − dynamicznej kontroli toru jazdy VDC (Vehicle Dynamics Control) oraz HAC (Hill Assist Control), zapobiegający staczaniu się pojazdu podczas ruszania na wzniesieniu.

W roku 2012 Kia planuje produkcję serii 2500 samochodów Ray EV, z których większość ma trafić do koreańskich agend rządowych oraz instytucji użyteczności publicznej. Będzie to kontynuacja długoterminowego programu badawczo-rozwojowego, którego celem jest  udostępnienie odbiorcom światowym przyjaznych środowisku naturalnemu środków transportu drogowego w okresie najbliższych dziesięciu lat. 

Dane techniczne

WYMIARY

Długość 3593 mm Szerokość 1595 mm

Wysokość 1700 mm Rozstaw osi 2520 mm

Masa własna 1185 kg

NAPĘD

Silnik elektryczny 50 kW

Moc maksymalna 68 KM Moment maksymalny 167 Nm

ZASILANIE

Napięcie/ rodzaj 330V, akumulatory polimerowe litowo-jonowe

Pojemność 16,4 kWh

Czas ładowania 360 minut (w cyklu normalnym) lub 25 minut (w cyklu przyspieszonym

OSIĄGI

Przyspieszenie

0-100 km/h 15,9 sekundy

Prędkość maksymalna 130 km/h

Zasięg maksymalny 139 km

Fanklub Kia to serwis prowadzony przez entuzjastów niezależny od Kia Motors Polska. Na naszych stronach publikujemy najnowsze informacje, opisy poszczególnych modeli, testy oraz ciekawostki dotyczące samochodów marki Kia. Umieszczone na stronie znaki towarowe użyte są wyłącznie w celach informacyjnych i stanowią własność ich producentów.

Kia zamierza wprowadzić do produkcji dwa nowe sportowe modele oparte na swoich ostatnich samochodach koncepcyjnych.  Kia GT oraz Kia Provo debiutujące w ubiegłym tygodniu w Genewie.